اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی خبر داد

پیشرفت 50 درصدی ساخت ضریح امامزاده ابراهیم مجاب (ع)

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی از پیشرفت 50 درصدی ساخت ضریح امامزاده ابراهیم مجاب(ع) خبر داد و گفت: بر اساس برنامه کار ساخت این ضریح مطهر در فروردین سال آینده پایان و در اردیبهشت ماه نصب خواهد شد.

پیشرفت 50 درصدی ساخت ضریح امامزاده ابراهیم مجاب (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک هوشنگ بازوند در نشست مشترک مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ساخت ضریح را بر عهده گرفته که کار بسیار سختی است.

وی تصریح کرد: برای ساخت و تکمیل این پروژه 3 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از محل نذورات مردمی تامین خواهد شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی ادامه داد: ماهانه 100 میلیون تومان از نذورات مردمی در استان جمع‌آوری می‌شود که خوشبختانه سیر کمک‌های مردمی به ستاد بازسازی روند صعودی داشته که جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی یکی از استان‌های پیشرو کشور در بحث اجرای پروژه‌های بازسازی به شمار می‌رود‌ بیان کرد: در حال حاضر به دلیل اینکه مسئولان حرم حضرت عباس(ع) اجازه اجرای پروژه را نمی‌دهند، مسئولان ستاد بازسازی تنها در حرم حضرت سیدالشهدا(ع) و نجف اشرف مشغول اجرای پروژه هستند که در این ارتباط‌ پروژه‌های خوبی نیز در دست اجراست.

بازوند خاطر نشان ساخت: صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف یکی از طرح‌های بزرگ ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در نجف اشرف است که در زمینی به مساحت 218 هزار متر در دست ساخت است که پیشنهاد می‌شود اعضای ستاد بازدیدی از این پروژه داشته و چنانچه توانایی انجام این کار را در خود دیدند بخشی از این پروژه‌ را تقبل کنند.

وی مشارکت در صحن حضرت زهرا(س)، مرمت و بازسازی باب‌ها، احداث صحن حضرت سیدالشهدا(ع)، تملک املاک و بازسازی صحن امام حسن(ع) در سامرا و ساخت پنجره‌های خیمه حضرت عباس(ع) را از پروژه‌های پیشنهادی این ستاد در سال آینده عنوان کرد.

جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی نیز گفت: استانداری مرکزی به ستاد عتبات عالیات به منظور حمایت از اجرای پروژه تعهدی استان در عتبات عالیات یک میلیارد ریال کمک کرده است.

ابوالقاسم مسافر تجهیز اولویت  برنامه‌های این ستاد را بازسازی عتبات عالیات در شهرستان‌ها عنوان کرد و افزود: در این راستا 350 میلیون ریال اعتبار از سوی استانداری مرکزی تخصیص داده شده است.

در این نشست حجت‌الاسلام احمد رضاییان به عنوان مشاور فرهنگی و امور روحانیون ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی معرفی شد و همچنین مسئولان ستادهای بازسازی عتبات عالیات شهرستان‌ها نیز به ارایه گزارش از اقدامات اجرایی خود پرداختند.

سید ابراهیم فرزند سید محمدعابد فرزند امام موسی کاظم(ع) معروف به ابراهیم مجاب در قرن دوم هجری در مدینه به دنیا آمد و از اولین شخصیت‌هایی است که از کوفه وارد کربلا شد.

ابراهیم مجاب در سن 70 سالگی در کربلا دیار فانی را وداع گفت و در رواق شمالی حرم مطهر امام حسین (ع) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول