اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان:

بانوان نقش موثری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان با اشاره به جایگاه ارزنده بانوان در جامعه دینی و اسلامی گفت: بانوان می‌توانند فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه گسترش دهند و به عنوان سفیرانی برای هشت سال دفاع مقدس باشند.

بانوان نقش موثری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سهیلا نصرصادقی ظهر امروز در کمیته امور بانوان که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: همه ما به یاد داریم که دوران هشت سال دفاع مقدس چگونه گذشت و مردان و زنان ما چه ایثارگری‌هایی برای حفظ و پاسداری از آب و خاک این مرز و بوم کردند.

وی افزود: ما باید به عنوان زنان جامعه اسلامی پاسدار و حافظ ارزش‌های دینی باشیم چراکه دفاع مقدس دفاع از دین و ناموس ما بود.

وی خاطرنشان کرد: همه ما باید با انتقال ایثار و شهادت که در هشت سال دفاع مقدس داشتیم به عنوان مادران و تربیت‌کنندگان نسل آینده تاثیر بسزایی داشته باشیم و در تمامی صحنه‌ها به خوبی عمل کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان یادآور شد: در حال حاضر با جنگ و شبیخون فرهنگی مواجه هستیم و با وجود این موضوع و تحریم‌هایی که ایران اسلامی داشته کشور ما توانست اقتدار و عظمت خود را با برگزاری اجلاس غیرمتعهدها نشان دهد و همچنان توکلش به خون شهدا و خداوند منان باشد.

نصرصادقی بیان کرد: همه دنیا می‌دانند که ایران اسلامی همیشه با قاطعیت در برابر مشکلات ایستاده و از هیچ چیز هراسی ندارد و با تمام وجود برای دفاع از ارزش‌های خود می‌کوشد.

وی با اشاره به اینکه کمیته امور بانوان ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان‌های استان کردستان نیز برگزار می‌شود، اضافه کرد: امور بانوان استانداری کردستان در سطح استانی دو جلسه دیگر به منظور برنامه‌ریزی برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار خواهد کرد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه بیت‌المقدس کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه زنان ما در راستای حفظ ارزش‌های اسلامی هیچگاه از هیچ تلاشی دریغ نکردند، اظهار کرد: همت و تلاش تمامی بانوان ایرانی به ویژه بانوان کردستانی قابل تحسین و ستودنی است.

ناهید منصوری اضافه کرد: سپاه بیت‌المقدس به مناسبت هفته دفاع مقدس برنامه‌های مختلفی را در دست اجرا دارد.

وی برگزاری یادواره شهدا، برگزاری همایش زنان ایثارگر، برگزاری مراسم تجلیل از مادران و همسران شهید، برگزاری مسابقات ورزشی، محفل انس با قرآن کریم، دیدار با خانواده شهدا، راه‌اندازی 25 مهد کودک قرآنی و برگزاری مراسم پیاده‌روی را از این برنامه‌ها ذکر کرد.

نماینده امور بانوان اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان نیز در این جلسه گفت: زن در اسلام جایگاه والایی دارد و ما باید خصوصیات مثبت را به فرزندانمان بیاموزیم تا بتوانند حافظان خوبی برای کشورمان باشند.

فاطمه ابوالهادی با اشاره به اینکه باید پیامبر اسلام را الگوی خود قرار دهیم، افزود: نگاه ایشان به زنان و دختران نگاهی متعالی و مقدس بود و به ما نشان داد که چگونه مردان برای همسران و فرزندان خود ارزش قائل شوند.

وی برنامه‌های آموزش و پرورش استان در هفته دفاع مقدس را شامل برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی خواند و گفت: معرفی رزمندگان خانم و بیان نقش زنان در توسعه و در حفظ ارزش‌های دفاع مقدس از برنامه‌های آموزش و پرورش استان است.

در این جلسه که با حضور بانوان نماینده ادارات استان برگزار شد، اهدای خون، دیدار با خانواده شهدا، ارائه خدمات بهداشتی رایگان به مدت سه روز، برگزاری همایش پیاده‌روی با حضور بانوان تمام ادارات به تصویب اعضای جلسه رسید.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول