اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سلیمی در گفت‌وگو با فارس:

اجلاس تهران پرده نمایش توانمندی‌های ملت ایران بود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس گفت: در اجلاس تهران اقتدار و توانایی نظام اسلامی در سطح بین‌المللی به نمایش درآمد و می‌توان گفت اجلاس تهران پرده نمایش توانمندی‌های ملت ایران در عصر حاضر بود.

اجلاس تهران پرده نمایش توانمندی‌های ملت ایران بود

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: اجلاس تهران دستاوردهای بسیار مهمی در سطح ملی و بین‌المللی داشت که این دستاوردها برای ایران بسیار بیشتر از آن چیزی است که بوق‌های تبلیغاتی دشمن ادعا می‌کند.

وی تصریح کرد: یکی از دستاوردهای ملی اجلاس این بود که به خوبی نشان داد امروز ایران به عنوان یک نظام تأثیرگذار در عرصه سیاست جهانی مطرح است و بسیاری از سران کشورهای مختلف که به ایران آمده بودند در رابطه با مشکلات جاری در سطح منطقه و مسائل منطقه‌ای از ایران طلب استمداد کردند که این نشانگر سطح تأثیرگذاری ایران عزیز در مسائل مختلف است.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس با اشاره به اینکه این اجلاس همچنین نشانگر توانمندی نظام اسلامی در زدودن یک‌ جانبه‌گرایی بعضی از قدرت‌های بزرگ سلطه است بیان داشت: قدرت‌های بزرگ چندین ماه در تلاش بودند مانع از حضور کشورهای مهم در این اجلاس شوند، اما حضور 120 کشور ثابت کرد که جمهوری اسلامی دارای ظرفیت ویژه‌ای برای شکستن فضای یک جانبه‌گرایی قدرت‌های بزرگ است.

سلیمی پیرامون بیانات مقام معظم رهبری ادامه داد: پیشنهاد تغییر ساختار سازمان ملل از سوی مقام معظم رهبری نشان دهنده ایجاد فصل نوین در اندیشه نخبگان جهان برای این تغییرات است و اینکه بعضی از رهبران کشورهای دیگر این پیشنهاد را بسیار جدی گرفتند نیاز جدی جهان به این تغییرات را گوشزد کرد.

وی با تاکید بر اینکه سخنان رهبری نشانگر عمق اندیشه نظام اسلامی بود گفت: اینکه بعضی از رؤسای جمهور کشورهای حاضر در جلسه به صراحت اعلام کردند که سخنان مقام معظم رهبری دارای مبانی فلسفی قوی و غنی است نشانگر این بود که امروز تا چه اندازه جهان در نداری به سر می‌برد و غنای مبانی نظام جمهوری اسلامی می‌تواند در مسائل بنیادین خلأهای موجود در مسائل بین‌المللی را به خودی خود پر کند.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از نکات مهم اجلاس تهران این بود که ایران اسلامی به خوبی توانست تحریم‌های دیکته شده توسط بعضی از قدرت‌ها را به سخره گرفته و به عنوان بازیچه به معرض نمایش بگذارد.

سلیمی اظهار داشت: انسجام و وحدت داخلی نظام در مسائل کلیدی و اساسی در این اجلاس به خوبی به نمایش درآمد و ثابت کرد اگر اختلافی هم وجود دارد این اختلافات، اختلاف سلیقه‌ای بین برخی از مسئولان برای رسیدن به نقطه مطلوب است و کشور به جز فتنه‌گران و آشوب‌طلبان هیچ اختلاف داخلی در مسائل ندارد و اختلافات موجود تنها اختلافات کارشناسی است که باعث افزایش ظرفیت نظام می‌شود.

وی نظم و انضباط حاکم بر این نشست و توان ویژه هیئت برگزارکننده اجلاس را نشانگر توان بالای مدیریتی کشور دانست.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام آمادگی جمهوری اسلامی مبنی بر بازدید از تأسیسات هسته‌ای توسط سایر کشورها خاطر نشان ساخت: امروز باید کشورهای عضو جنبش غیر متعهد در مسائل مرتبط با انرژی هسته‌ای نقش‌آفرینی کنند که این از نقاط قوت اجلاس بود و دروغین بودن ادعای واهی آمریکا را به اثبات رساند.

سلیمی حضور کشورهای مختلف علیرغم تبلیغات یک جانبه دشمنان را نشانه حرکت جنبش به سمت استقلال‌طلبی و پایبندی به آرمان‌های جنبش دانست.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول