اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

برگزاری اجلاس نم در تهران خط بطلانی بر تلاش‌های استکبار است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برگزاری باشکوه اجلاس نم در تهران خط بطلانی بر تلاش‌های استکبار برای ضعیف جلوه‌دادن این اجلاس است.

برگزاری اجلاس نم در تهران خط بطلانی بر تلاش‌های استکبار است

 هادی شوشتری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه دو سوم کشورهای جهان و بیش از 50 درصد مردم جهان از کشورهای عضو این اجلاس هستند، اظهار کرد: حضور دبیر کل سازمان ملل متحد و روسای جمهور و مقامات اکثر کشورهای عضو جنبش غیر متعدها در تهران خط بطلانی بر خواست‌ها و ادعاهای آمریکا و اسرائیل است.

وی افزود: برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، استکبار جهانی و کشورهای غربی را در سکوت و اعتراف به اشتباهات خود فرو برده است.

نماینده مردم شهرستان‌های قوچان و فاروج تصریح کرد: به طور حتم برگزاری چنین گردهمایی عظیمی که بیش از 120 کشور جهان در آن حضور دارند ضربه محکمی بر پیکره آمریکا و اسرائیل به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد:‌ آن‌هایی که می‌گفتند ایران در انزوای کامل است با تماشای برگزاری باشکوه این اجلاس در تهران و شنیدن اخبار آن درخواهند یافت که کدام کشور منزوی است و به پوچ بودن تبلیغات ایران‌ستیزانه خود آگاه شوند.

شوشتری با اشاره به اینکه سپردن مسئولیت ریاست جنبش عدم تعهدها به جمهوری اسلامی یکی از مهم‌ترین رویدادهای این اجلاس بود، افزود: ریاست سه ساله ایران بر این اجلاس که بزرگ‌ترین اجلاس بین‌المللی پس از سازمان ملل است، نقش مهمی در تغییر روند تعاملات سیاسی و اقتصادی جهان با ایران ایفا خواهد کرد.

به گفته وی، امروز ملت ایران از اقتدار و مقبولیت در جهان بهره می‌برد، به همین دلیل تأثیرگذاری خاصی در خنثی‌کردن توطئه‌های دشمنان نظام دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین به نقش افزایش ارتباطات کشورهای عضو غیر متعهدها اشاره کرد و گفت: استراتژی خوب اعضای غیر متعهدها در این اجلاس می‌تواند تعاملات جهانی را به نفع کشورهای عضو این اجلاس تغییر دهد.

شوشتری بالا بودن ظرفیت اقتصادی و سیاسی کشورهای عضو این اجلاس را از نقاط قوت این اجلاس عنوان کرد و افزود: در صورت شناسایی این ظرفیت‌ها و به اشتراک‌گذاری آن می‌تواند موجب هم‌افزایی نیروهای سیاسی و اقتصادی کشورهای عضو این اجلاس شود.

وی تصریح کرد: این امر می‌تواند موجب بهبود وضعیت اقتصادی کشورهای عضو و در نهایت افزایش اقتدار سیاسی این کشورها در مناسبات جهانی شود.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول