اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی برای مسکن مهر لحاظ شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی برای مسکن مهر لحاظ شود و در حال حاضر شهر‌هایی در حال ساخته شدن است که زیر ‌ساخت‌های بهداشتی و درمانی برای آنها تعریف نشده است.

زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی برای مسکن مهر لحاظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شاهین شیرانی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به اینکه ایمنی در ساخت مسکن از بعد فرد و خانواده از اهمیت بسیاری برخوردار است، اظهار کرد: استاندارد‌های مشخص شده برای ساخت مسکن باید رعایت شود و مرگ و میر اطفال در حوادث یکی از شاخص‌های کشوری است.

وی با بیان اینکه اگر مشکلی برای کودکان در حادثه‌ای ایجاد شود تمام کشور زیر سؤال می‌رود، اضافه کرد: توجه به ابعاد روحی و روانی نیز در ساخت واحد‌های مسکونی از اهمیت بسیاری برخوردار است و استفاده از فناوری‌های نوین نیز در ساخت واحد‌های مسکونی باید در نظر گرفته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر 55 درصد از سطح استان از مناطق کویری است، تصریح کرد: اماکن دولتی باید محکم و مقاوم ساخته شوند و امکان تخریب و تجدید بنا در اماکن دولتی به راحتی امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شهر‌هایی در حال ساخته‌شدن است که زیر ‌ساخت‌های بهداشتی و درمانی برای آنها تعریف نشده است، ادامه داد: جمعیتی که در شهر‌ک‌های مسکن مهر ساکن می‌شوند باید از امکانات بهداشت و درمان برخوردار باشند.

شیرانی با اشاره به اینکه ایجاد زیر‌ساخت‌های لازم و مهم بهداشتی و درمانی در شهرک‌های مسکن مهر استان امری مهم و ضروری است، تاکید کرد: استفاده از فرهنگ و تمدن ایران و اسلامی در ساخت و ساز‌ها باید در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه در ساخت ایستگاه‌های مترو تنها به دنبال ساخت یک بنای ساده و جعبه مانند برای انتظار مسافران درون شهری باشیم، افزود: ایستگاه‌های مترو نیز باید اماکنی ماندگار باشد و طراحی آنها حاکی از مسائل فرهنگی اصفهان باشد و این ایستگاه‌ها باید تاریخ و فرهنگ شهر اصفهان را نشان بدهد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول