اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دامپزشکی کشور:

قرنطینه‌های ‌دام در نواحی مرزی سیاست سازمان دامپزشکی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: لزوم هوشیاری بیشتر قرنطینه‌های مرزی در اقصی نقاط کشور و به‌ ویژه نواحی مرزی، سیاست‌گذاری سازمان در مبارزه با بیماری‌های دامی است.

قرنطینه‌های ‌دام در نواحی مرزی سیاست سازمان دامپزشکی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی دامپزشکی خراسان‌رضوی، سیدمحسن دستور در جمع مدیران شبکه‌های دامپزشکی استان اظهار کرد: آزمایشگاه ملی کنترل کیفی مواد غذایی مشهد از جمله مراکز سازمان دامپزشکی کشور است که تاکنون به عنوان آزمایشگاه مرجع برای کنترل کیفیت شیر خام کشور شناخته شده و با توجه به توان فنی نیروهای متخصص موجود و تجهیزات مدرن آن، آزمایش‌های مرتبط با تب برفکی و دیگر موارد مرتبط با بیماری‌های دام و طیور نیز به تدریج در این آزمایشگاه به صورت کشوری انجام خواهد شد و این موضوع، نقطه مثبتی برای توان تشخیصی دامپزشکی استان بوده و لازم است این توانمندی‌ها به نحو مناسب و شایسته در جامعه و بین مخاطبان انعکاس یابد.

وی سیاست‌گذاری سازمان در مبارزه با بیماری‌های دامی را بر 4 محور اجرای منظم برنامه مراقبت بیماری‌های دام و طیور، ثبت دقیق اطلاعات در سامانه GIS، اتکای هر چه کمتر به واکسیناسیون و هم‌چنین لزوم هوشیاری بیشتر قرنطینه‌های مرزی در اقصی نقاط کشور و به ‌ویژه نواحی مرزی دانست.

دستور از روسای دامپزشکی استان خواست تا نسبت به ارائه گزارش مستمر فعالیت‌های حوزه تحت پوشش خود به نمایندگان مجلس، فرمانداران و دیگر مسئولان سیاسی و اجرایی و هم‌چنین رسانه‌های جمعی استان بیش از پیش فعال باشند و در مستندسازی اقدامات فنی دامپزشکی بسترهای لازم را ایجاد کنند.

دستور ضمن ارائه مواردی در زمینه بودجه دامپزشکی کشور گفت: در برخی موارد با کاهش بودجه مواجه بوده‌ایم و این موضوع به صورت منطقی کاهش حجم فعالیت‌ها را طلب می‌کند ولی با توجه به حساسیت فعالیت‌های دامپزشکی در سلامت دام و طیور و نیز ارتقای سلامت جامعه بنای چنین کاری را نداریم و به اولویت‌بندی فعالیت‌ها و ارائه خدمات به بهترین نحو تاکید داریم.

انتهای پیام/ی30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول