اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

شهر سلطانیه به شهرستان تبدیل می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: همه کارها برای شهرستان شدن سلطانیه انجام شده و این طرح در هیئت دولت است.

شهر سلطانیه به شهرستان تبدیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، محمد رئوفی‌نژاد بعد از ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی استخر سرپوشیده و سکوی تماشاچیان مجموعه ورزشی کوثر سلطانیه اظهار داشت: بخش ورزش یکی از ده‌ها شاخصی است که استان زنجان طی هفت سال گذشته در آن ارتقاء داشته است.

وی با بیان اینکه سرانه ورزشی استان زنجان در 27 سال گذشته تا پیش از روی کار آمدن دولت نهم 21 سانتی‌متر بود، ابراز داشت: در حال حاضر و پس از گذشت هفت سال این مهم 40 سانتی‌متر نیز افزایش پیدا کرده است.

استاندار زنجان افزود: در تلاش هستیم که تا پایان دولت نهم سرانه ورزش را به یک متر برسانیم که در حال حاضر نیز سرانه ورزشی در برخی از شهرهای استان بیش از یک متر است.

وی در ادامه با بیان اینکه سلطانیه از نظر موقعیت جغرافیایی و گردشگری در سطح استان زنجان جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: یکی از موضوع‌های در نظر گرفته شده بحث شهرستان‌شدن سلطانیه است.

رئوفی‌نژاد افزود: از یک و نیم سال پیش کار کارشناسی دقیق در این زمینه صورت گرفته و همه شاخص‌های مشخص در کارشناسی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه همه کارها برای شهرستان شدن سلطانیه انجام شده و این طرح در هیئت دولت است، عنوان داشت: نماینده شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره در مجلس شورای اسلامی نیز باید ما را یاری کند تا این موضوع به دستور هیئت وزیران رفته و مصوب شود.

استاندار زنجان بار دیگر از انجام همه کارهای لازم برای شهرستان شدن سلطانیه خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به بحث محوطه گنبد سلطانیه تصریح کرد: محوطه گنبد سلطانیه چندین سال است که به صورت مخروبه در وسط شهر باقی مانده است.

رئوفی‌نژاد افزود: مبلغ 8 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های سلطانیه را در نظر گرفته‌ایم که این موضوع بی‌سابقه است. مبلغ 2 میلیارد تومان نیز برای محوطه گنبد سلطانیه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول