اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار زنجان خبر داد

اختصاص 10 میلیارد ریال به اجرای پروژه‎های سلطانیه

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار زنجان گفت: در سال جاری از محل اعتبارات بحران استان زنجان بیش از 10 میلیارد ریال برای اجرای پروژه‎های شهر سلطانیه اختصاص یافته است.

اختصاص 10 میلیارد ریال به اجرای پروژه‎های سلطانیه

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی‌اکبر کریمی ظهر امروز در جلسه مربوط به شهر سلطانیه اظهار داشت: اعتبار مورد نیاز برای احداث استخر سرپوشیده در شهر سلطانیه تأمین می‎شود.

وی با اشاره به اینکه همزمان با دور سوم سفر هیئت دولت به استان زنجان طرحی با عنوان طرح توسعه ناحیه‏ای محور تاریخی و گردشگری سلطانیه به غار کتله‏خور پیشنهاد شده بود، خاطرنشان کرد: تاکنون اعتبار ملی مورد نظر برای این طرح پیش‏بینی نشده بود.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه با برنامه‏ریزی‏های صورت گرفته در سال جاری اعتبار مورد نظر از محل اعتبارات ملی برای اجرای طرح ناحیه‌ای محور تاریخی و گردشگری سلطانیه به غار کتله‏‌خور پیش‏بینی شده است، اضافه کرد: این طرح جز مصوبات مهم است و چون دستورالعمل مربوطه ارائه نشده است هنوز اقدام به توزیع اعتبار نکرده‏ایم.

وی با اشاره به اینکه از محل اعتبارات بحران اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون تومان به منظور اجرای تعدادی پروژه در شهر سلطانیه در نظر گرفته شده است، ادامه داد: شهر سلطانیه به دلیل اینکه صبغه پایتختی دارد از اهمیت زیادی برخوردار است.

کریمی همچنین با بیان اینکه وجود بنای تاریخی و گنبد جهانی سلطانیه که در جهان به ثبت رسیده است اهمیت این شهر را چند برابر می‏کند، یادآور شد: قرار گرفتن شهر سلطانیه در سه راهی که چند شهرستان استان زنجان را به هم متصل می‏کند از دیگر قابلیت‏های این شهر تاریخی است.

وی با تاکید بر اینکه شهر سلطانیه استحقاق توجه ویژه را دارد، تصریح کرد: وجود ظرفیت‎های طبیعی در این شهر از دیگر مزایای آن محسوب می‎شود.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه در زمینه مرمت گنبد سلطانیه در طول دولت دهم اعتبارات زیادی اختصاص یافته است، اضافه کرد: با برنامه‏ریزی‏های صورت گرفته در سال جاری نیز یک میلیارد و 500 میلیون تومان به منظور محوطه‏سازی و مبلمان در این گنبد تاریخی در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: اعتبار پیش‏بینی شده برای محوطه‎سازی گنبد سلطانیه علاوه‎ بر اعتباراتی است که برای مرمت این گنبد در نظر گرفته شده است.

کریمی در زمینه ناحیه صنعتی موجود در گنبد سلطانیه با اشاره به اینکه این ناحیه زیر 50 هکتار وسعت دارد، اضافه کرد: در شهر سلطانیه وجود یک شهرک صنعتی 100 هکتاری پاسخگوی نیاز این شهر است.

وی با بیان اینکه از محل اعتبارات بحران استان زنجان اعتباری بالغ بر 6 هزار میلیون ریال به منظور احداث پل قره‏بلاغ در نظر گرفته شده است، ادامه داد: این پل گلوگاه منطقه است و باید در سال جاری به بهره‎برداری برسد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول