اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حج و زیارت گیلان خبر داد

اعزام نخستین کاروان هوایی زائران عتبات عالیات از گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر حج و زیارت گیلان گفت: با راه‌اندازی دوباره پرواز رشت ‌ـ نجف اشرف، نخستین کاروان هوایی زائران گیلانی به عتبات عالیات اعزام شد.

اعزام نخستین کاروان هوایی زائران عتبات عالیات از گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن یگانه ظهر امروز در جریان اعزام هوایی زائران عتبات عالیات گیلان اظهار کرد: گیلان یکی از استان‌های برتر در اعزام زائران به عتبات عالیات در کشور است.

وی با بیان اینکه به دلیل گرمای هوا و ماه مبارک رمضان اعزام هوایی زائران عتبات عالیات به صورت موقت متوقف شده بود، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته شاهد راه‌اندازی دوباره کاروان‌های هوایی به عتبات عالیات و اعزام هوایی زائران از فرودگاه بین‌اللملی سردار جنگل رشت هستیم.

مدیر حج و زیارت گیلان گفت: در نخستین پرواز، 132 نفر از زائران این استان با پرواز شماره 9704 به مقصد نجف اشرف در کشور عراق اعزام شدند.

وی با اشاره به تداوم اعزام هوایی زائران گیلانی به عتبات عالیات، تصریح کرد: پرواز هفتگی عتبات از فرودگاه رشت به مقصد نجف اشرف در روزهای یکشنبه هر هفته انجام می‌شود.

یگانه از علاقه‌مندان تشرف به کربلای معلا خواست تا با پیش ثبت‌نام اینترنتی که روزهای آینده از طریق رسانه‌های محلی اعلام می‌شود با مراجعه به آدرس اینترنتی atabat.haj.ir .www اقدام به پیش ثبت نام کرده و یا از طریق دفاتر زیارتی دارای مجوز از سازمان حج و زیارت در سراسر استان ثبت نام کنند.

وی از تمام متقاضیان سفرهای زیارتی خارج از کشور خواست برای ثبت‌نام به دفاتر خدمات زیارتی مجاز مراجعه و ثبت‌نام کنند.

این مسئول با بیان اینکه دفاتر و شرکت‌های غیرمجاز و افراد حقیقی اقدام به چاپ تبلیغات کاذب به‌ منظور جذب زائران می‌کنند، خاطرنشان کرد: این دفاتر غیرمجاز پس از جذب زائران آنها را در اختیار دلال‌ها و واسطه‌ها قرار می‌دهند که این امر موجب مشکلات متعددی برای زائران می‌شود.

وی یادآور شد: افرادی که متقاضی سفرهای زیارتی هستند باید به دفاتر خدمات زیارتی مجاز در سطح استان مراجعه کرده و پس از رویت مجوز آنها نسبت به پرداخت وجه و ثبت نام اقدام کنند.

یگانه با تصریح بر اینکه تمام امور زیارتی باید طبق قانون با نظارت و موافقت این سازمان اجرایی شود، اذعان کرد: طبق مقررات سازمان حج و زیارت، نحوه نقل و انتقال فیش زیارتی مشخص و شفاف است، بنابراین مردم متوجه باشند که اگر فیش زیارتی را بخواهند از افراد بیگانه دریافت کنند باید در سیستم حج و زیارت با انتقال آنها موافقت شود در غیر این صورت به دلیل پرداخت مبالغ سنگین دچار ضرر و زیان می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه استقبال مردم این استان از سفرهای زیارتی چشمگیر است، متذکر شد: مردم گیلان ارادت خاصی به اسلام و ائمه اطهار (ع) دارند که میزان استقبال آنها از سفرهای زیارتی نشان دهنده این مسئله است.

مدیر حج و زیارت گیلان سیاست‌گذاری، نظارت، هدایت و اداره امور حج و زیارت عتبات عالیات در خارج از کشور و برقراری ارتباط با کشورهای اسلامی و مجامع بین‌المللی اسلامی در امر حج و زیارت را مهم‌ترین رسالت این نهاد عنوان کرد.

وی گیلان را یکی از معنوی‌ترین استان‌های کشور خواند و تصریح کرد: سالانه ده‌ها هزار نفر از مردم گیلان به حج عمره، عتبات عالیات و ... می‌روند تا ارادت خود را به دین اسلام نشان دهند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول