اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌رضوی:

ائمه جماعات تاثیرگذارترین پیام‌رسان دین در زندگی روزمره هستند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌رضوی گفت: امام جمعه باید با عنوان پیام‌رسان دین در آمیختگی فرهنگ دینی در زندگی روزمره مردم تاثیرگذار باشد.

ائمه جماعات تاثیرگذارترین پیام‌رسان دین در زندگی روزمره هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام حسین حائری ظهر امروز در جمع ائمه جمعه استان، اظهار کرد: در حال حاضر شاهد ادعای هیئت امنای برخی مساجد مبنی بر مالکیت مسجد هستیم.

وی افزود: این ادعا سبب می‌شود که مسجد را ملک خود بدانند و مسجد با عنوان پایگاه دینی و مذهبی به مرکز کسب و تجارت تبدیل شود.

حائری با عنوان پیامدهای خلاء برنامه‌های فرهنگی در مسجد گفت: مسجد باید کلاس درس باشد و از مهم‌ترین کارکردهای آن آموزش است، تبدیل مسجد و ملحقات آن به کسب و تجارت ناشی از خلاء برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در مساجد است.

وی تصریح کرد: مسجد از جایگاه حقیقی خود با ظرفیت عظیمی که برای رشد و پرورش فرهنگ دینی مردم دارد، فاصله گرفته است.

حائری در این راستا افزود: امروزه مسجد تاثیر شگرف واقعی خود را بر مردم ندارد، تعطیلی کسب و کار برای اقامه نماز، برپایی و حضور پرشور در فعالیت‌های متعدد فرهنگی آموزشی و دینی مساجد از مواردی است که زندگی مردم با فرهنگ دینی عجین می‌کند اما متاسفانه خلاف موارد ذکر شده با استقبال کم‌رنگ از مساجد مواجه هستیم.

وی در ارتباط با نقش مهم ائمه جمعه اظهار داشت: امام جمعه باید با عنوان پیام‌رسان دین در آمیختگی فرهنگ دینی در زندگی روزمره مردم تاثیرگذار باشد.

حائری با ابراز خرسندی از برخورد قاطعانه حجت‌الاسلام علم‌الهدی در برابر بی‌حجابی گفت: تلاش و ارائه طرح‌های جدی برای باروری فرهنگ عفاف و حجاب و مبارزه با بی‌حجابی از مهم‌ترین اقدامات امام جمعه مشهد است که دیگر ائمه جمعه نیز در قبال این مسائل جامعه مسئول هستند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: در چارچوب مدیریت مساجد نخستین اقدام موثر تقویت مدیر است.

وی ادامه داد: بنابر فرمایشات رهبر معظم انقلاب مدیر مسجد امام جماعت است و در حیطه وظایف ماست که این ظرفیت را در جهت مدیریت صحیح و عالمانه مساجد ارتقا بخشیم.

وی تاکید کرد: امروزه برخی از ائمه جمعه در حد پیش‌نماز هستند، ائمه جمعه باید با در نظرگیری منطقه فعالیت خود، ارزیابی، نیازسنجی و ریشه‌یابی معضلات منطقه بتوانند به حل مسائل و تقویت نقاط ضعف و رشد نقاط قوت بپردازد.

در این راستا آموزش جهت توانمندی مدیران مساجد راهبردی‌ترین اقدام است.

حائری با اشاره به کمبود امام جماعت در شهرستان‌ها گفت: بیش از 200 امام جماعت دوره دیده در مشهد حضور دارند اما در شهرستان‌ها به دلیل کمبود روحانی با این مشکل مواجه هستیم.

وی افزود: نماز ادارات از بنیادی‌ترین راه‌حل‌های این بحران در راستای اقامه نماز و برپایی فرهنگ نماز است.

وی خاطرنشان کرد: نماز ادارات باید مدیریت شود و در نزدیک‌ترین مسجد برگزار شود تا بر این اساس فرهنگ نماز در مسجد احیا شود و حضور پررنگ مردم در مساجد پاسخی محکم بر گزند دشمنان باشد.

حائری رئیس مرکز امور رسیدگی به مساجد گفت: شورای سیاست‌گذاری مرکز رسیدگی به امور مساجد که متشکل از مدیران فرهنگی استان است در زمینه اتخاذ تصمیم‌گیری‌های مهم در این حوزه فعالیت می‌کند که صدور احکام هیئت امناست و بر این مبنا به شکل قاطع مساجد مدیریت خواهد شد.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول