اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مریوان خبر داد

وجود 8 هزار واحد مسکونی غیرمجاز در مریوان

خبرگزاری فارس: فرماندار مریوان گفت: حدود 8 هزار واحد از 30 هزار واحد مسکونی این شهرستان غیرمجاز بوده و دارای مشکلات فراوانی از لحاظ امکانات بهداشتی و رفاهی هستند.

وجود 8 هزار واحد مسکونی غیرمجاز در مریوان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالله رشید‌ی‌پور در چهارمین کارگروه بهداشت و امنیت غذایی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن جمعیت شهرستان مریوان بالغ بر 120 هزار نفر است که این میزان در سال 85 حدود 93 هزار نفر اعلام شده است.

وی افزود: طی پنج سال اخیر شاهد افزایش 27 هزار نفری جمعیت این شهرستان هستیم که این مهم نیازمند توجه بیشتر دستگاه‌های خدمت‌رسان به ویژه در حوزه بهداشت است.

رشیدی‌پور تصریح کرد: از بین 30 هزار واحد مسکونی این شهرستان حدود 8 هزار واحد غیرمجاز بوده و دارای مشکلات فراوانی از لحاظ امکانات بهداشتی و رفاهی هستند که با نگاه ویژه مسئولان و تلاش‌های بی‌دریغ دستگاه‌های خدمت‌رسان این مشکلات در حال برطرف شدن است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا بر اساس طرح جامع تفصیلی شهر مریوان گستره این شهر از 800 هکتار به یک‌هزار و 400 هکتار افزایش یافته است و با توجه به این مهم ساخت و سازهای بی‌رویه و غیرمجاز کنترل شده‌اند.

فرماندار مریوان به ضعف زیرساخت‌های خدماتی و بهداشتی در این شهرستان و مهاجرت بی‌رویه روستائیان و ساکنان شهرهای اطراف به مریوان، اشاره کرد و گفت: به منظور رفع این مشکل نیاز به عزمی همگانی و تلاش همه مسئولان امر است.

رشیدی‌پور در ادامه خواستار ساماندهی کشتارگاه‌های سنتی مریوان و توزیع مناسب گوشت از کشتارگاه صنعتی سنندج در این شهرستان شد و افزود: روزانه بیش از 22 تن گوشت مرغ و 13 تن گوشت قرمز در شهرستان مریوان مصرف می‌شود و باید این میزان مصرفی مردم مدنظر قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: فرهنگ‌سازی و تلاش در راستای نهادینه‌کردن مبانی اجتماعی همواره به عنوان راهکاری عملی در جلب گسترده مشارکت‌های مردمی کارساز بوده و باید در امر بهداشت و تأمین مواد غذایی مناسب نیز این مهم مدنظر دستگاه‌های متولی امر قرار گیرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: از ابتدای سال جدید میلادی بر اساس مصوبه سازمان جهانی بهداشت هر کشوری که مصوب انتقال بیماری از طریق دام به دیگر کشورها باشد مورد تحریم این سازمان قرار خواهد گرفت.

فرزام بیدارپور افزود: کشور عراق به دلیل اعلام نیاز فرصت دو ساله برای رفع مشکلات داخلی خود در حوزه بهداشت توانسته است راه فراری برای خود برگزیند و این مهم زمینه را برای ورود دام‌های آلوده به کشور فراهم کرده است لذا باید با دقت نظر هرچه بیشتری به این مهم توجه نماییم.

وی تصریح کرد: به دلیل قرار گرفتن شهرستان مریوان در نقطه مرزی به هر نوع بیماری و مشکل بهداشتی که در نقاط مختلف استان اشاره کنیم، نمونه‌ای از آن را در مریوان خواهیم یافت.

وی افزود: مباحث فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بر این معضل تأثیرگذار بوده و باید هرچه زودتر برای آن چاره‌اندیشی شود.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول