اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

گلستان در ثبت تعاونی‎ها رتبه دوم کشور را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در پنج ماه نخست سال جاری در ثبت تعاونی‎ گلستان رتبه دوم کشور را دارد.

گلستان در ثبت تعاونی‎ها رتبه دوم کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حسینعلی خواجه‌مظفری صبح امروز در جمع مدیران شهرستان گرگان اظهار داشت: تعداد تعاونی‎های ثبت شده در استان تاکنون 9 هزار و 978 تعاونی است که در سطح کشور رتبه پنجم را در این زمینه داریم.

وی با بیان اینکه در پنج ماه نخست سال جاری 307 تعاونی در سطح استان به ثبت رسیده است خاطر نشان کرد: ثبت تعاونی‎ها در این سال پیشرفت خوبی داشته و ما توانسته‎ایم پس از خراسان رتبه دوم ثبت تعاونی‎ها را در سطح کشور به خود اختصاص دهیم.

خواجه‌مظفری ابراز داشت: یک‌میلیون 83 هزار و 418 نفر با سرمایه‎گذاری بیش از 4 میلیارد و 382 میلیون ریال و اشتغالزایی 56 هزار و 894 نفر تحت پوشش این تعاونی‎ها هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان یادآور شد: همچنین استان گلستان با ثبت یک هزار و 170 تعاونی ویژه بانوان تاکنون از این حیث رتبه نخست کشوری را دارد.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد اعضای این تعاونی‎ها بانوان هستند تصریح کرد: تعاونی‎های خانم‎ها نسبت به آقایان فعال‎تر است و 40 درصد از آنها در بخش کشاورزی و 18 درصد در بخش صنعت فعالیت دارند.

خواجه‌مظفری با اشاره به تعاونی‎های فعال و غیرفعال در استان گلستان یادآور شد: از 9 هزار و 978 تعاونی به ثبت رسیده 5 هزار و 313 تعاونی فعال، 653 تعاونی در دست اجرا، 2 هزار و 17 تعاونی غیرفعال و 2 هزار و 11 تعاونی نیز یا ادغام شده و یا به فروش رسیده‎اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با بیان اینکه بیشترین فعالیت تعاونی‎های استان در بخش کشاورزی است تاکید کرد: 49 درصد تعاونی‎ها در بخش کشاورزی، 18 درصد بخش خدمات، 14 درصد صنعت و پنج درصد تعاونی‎ها در بخش مسکن فعال هستند.

وی افزود: شهرستان گنبدکاووس و گرگان بیشترین ثبت تعاونی را داشته‎اند و کمترین تعاونی نیز در شهرستان بندرگز و آق‎قلا به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول