اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آوج:

تعاون در احیای امر به معروف تعالی جامعه را به همراه دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر آوج گفت: تعاون در احیای امر به معروف، تعالی جامعه را به همراه دارد.

تعاون در احیای امر به معروف تعالی جامعه را به همراه دارد

حجت‌الاسلام سیدضیاء‌الدین هاشمی صبح امروز در حاشیه دیدار با جمعی از تعاونی‌داران شهرستان آوج در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آوج با اشاره به جایگاه و اهمیت بسیار ویژه تعاون در سطح جهانی اظهار کرد: مشارکت آحاد ملت‌ها برای دست‌یابی به رفاه و توسعه از مهم‌ترین محور‌های توسعه تعاون است.

امام جمعه شهر آوج با بیان اینکه مردم همواره در سیستم اقتصادی و اجتماعی حکومت‌ها دخیل هستند، افزود: تمام برنامه‌ها و سیاست‌های دولت باید بر مبانی تعامل اجتماعی باشد.

وی با اشاره به اینکه تعاون اجتماعی نمونه‌ای از عزم انسانی است، تصریح کرد: هنگامی که فردی با مشکلی در طول زندگی خویش روبه‌رو می‌شود بهترین شیوه برای رفع مانع پشتیبانی و یاری گرفتن از مردم است.

امام جمعه شهر آوج با اشاره به اینکه دستاورد‌ها و برکات تعاون بسیار زیاد است، عنوان کرد: دستیابی به سعادت و رفاه پایدار از برکات این عمل نیک و خداپسندانه است.

هاشمی ادامه داد: خداوند متعال در آیه دوم سوره مبارکه مائده نیز انسان‌ها را به انجام تعاون در امور نیک و پرهیز از عرصه‌های غیردینی دعوت کرده است.

وی با اشاره به اینکه تعاون در عرصه‌ها و مسایل اخلاقی نیز به وفور به چشم می‌خورد، بیان کرد: فریضه مهم و ارزشمند امر به معروف و نهی از منکر نیز در حقیقت کلمه به معنای نوعی تعاون در کار‌ نیک است که سبب جلوگیری از فساد و آسیب‌های مختلف در سطح جامعه اسلامی می‌شود.

امام جمعه شهر آوج اضافه کرد: مسلمانان لازم است که در مسیر بالندگی و سعادت خویش هیچ‌گاه به چنین مسئله مهمی کم لطفی نکرده و در تلاش برای همکاری و وحدت پایدار باشند.

هاشمی خاطرنشان کرد: تعاون در مسیر امر به معروف نوعی جهاد فی سبیل‌الله است.

وی با بیان اینکه مسایل اعتقادی کشور با تعاون و همکاری قابل حل است، افزود: مردم باید با افزایش صبر و استقامت خویش در برابر تحریم‌های دشمنان مقاوم بوده و زمینه را برای تحقق وعده‌های ‌الهی آماده کنند.

امام جمعه شهر آوج ادامه داد: اقتدار و عزت جمهوری اسلامی امروز هیمنه استکبار و دولت‌های غربی را خرد کرده است.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول