اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی:

400 هزار واحد مسکونی مازاد وجود دارد

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به سرشماری نفوس و مسکن، 400 هزار واحد مسکونی بیش از تعداد جمعیت خانوارها در ایران وجود دارد.

400 هزار واحد مسکونی مازاد وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، علی نیکزاد پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح کارخانه فولاد سیرجان اظهار داشت: تلاش مسئولان استان کرمان در زمینه ساخت پروژه‌های شهرسازی قابل تقدیر است.

وی با نگاهی اجمالی به جمعیت کشور در سرشماری نفوس و مسکن افزود: در سال 85 آمار سرشماری 17.5  میلیون نفر خانوار شهری و روستایی بود که در آن زمان 16.5 میلیون واحد مسکونی وجود داشت.

نیکزاد بیان داشت: سال‌های 85 تا 90 نیز از نظر هرم سنی در بحث ازدواج خانواده و مسکن در کشور پر متقاضی بوده‌اند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 21.2 میلیون خانوار و 21.6 میلیون واحد مسکونی در کشور وجود داشته که این امر نشان می‌دهد 400 هزار واحد مسکونی بیشتر از خانوارها در کشور احداث شده است.

نیکزاد خاطرنشان کرد: با توجه به سرشماری‌های سال 90 هر سال به طور متوسط 510 هزار واحد مسکونی ساخته شده که این رقم در سال‌های 85 تا 90 به ازای هر سال 820 هزار واحد مسکونی ساخته شده است.

وزیر راه و شهرسازی اذعان داشت: در استان کرمان 300 هزار واحد مسکونی، شهری و روستایی، بافت فرسوده، زلزله در دولت نهم و دهم ساخته شده است که از این تعداد 90 هزار واحد تکمیل و تحویل شده است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول