اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد

صدور پروانه رایگان برای واحدهای مسکونی خسارت‌دیده از زلزله

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: برای کلیه واحدهای مسکونی خسارت‌دیده شهری و روستایی پروانه رایگان صادر می‌شود.

صدور پروانه رایگان برای واحدهای مسکونی خسارت‌دیده از زلزله

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، محمد اشرف‌نیا ظهر امروز در جلسه شورای مدیریت بحران استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: برای واحدهای روستایی از طریق بنیاد مسکن و برای واحدهای شهری نیز از طریق شهرداری‌ها پروانه رایگان ساخت صادر می‌شود.

وی وسعت زلزله را در 4 هزار و 592 کیلومتر معادل یک دهم وسعت استان ذکر کرد و افزود: تمام تلاش ستاد مدیریت بحران و ستاد بازسازی هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌ها در زمینه تسریع در روند اجرای ساخت اماکن مسکونی و دامی و همچنین پیگیری لازم در ارائه تسهیلات از سوی بانک‌ها بوده که با مصوبه اخیر دولت این مشکل نیز به نحو شایسته حل شد.

وی گفت: کلیه اختیارات بازسازی در روستاها اعم از منازل مسکونی و تأسیسات به بنیاد مسکن واگذار شده است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: اجرای این پروژه‌ها زیر نظر بنیاد مسکن و با تأیید کارشناسان آنها میسر خواهد بود.

اشرف‌نیا افزود: متولی تأمین مصالح ساختمان در روستاها به عهده بنیاد مسکن بوده و نمایندگان تام‌الاختیار بنیاد مسکن که در تمام روستاها استقرار یافته‌اند بر روند امر ساخت و ساز نظارت خواهند داشت.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: به ازای هر 50 واحد مسکونی یک مهندس از سوی بنیاد مسکن بر نحوه ساخت و ساز نظارت کامل خواهند داشت.

وی در ادامه به نقش علما و روحانیون در جامعه شهری و روستایی اشاره کرد و افزود: انتظار داریم اقدامات انجام شده دولت در امر بازسازی را به مردم انتقال داده و با کمک روحانیت و حمایت معنوی آنها بتوانیم در جهت رضایتمندی مردم گام‌های عملی برداریم.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول