اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش بهار:

شهرستان بهار کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی ندارد

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش بهار گفت: از اول مهر ماه هیچ گونه کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی در سطح شهرستان وجود ندارد.

شهرستان بهار کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، علی زارعی پیش از ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش شهرستان بهار و منطقه لالجین اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته سند تحول بنیادین امسال در شهرستان اجرایی می‌شود و از اول مهر ماه هیچ گونه کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی در سطح شهرستان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: بیش از 98 درصد مردم شهرستان بهار بین 10 تا 49 سال از نعمت سواد برخوردارند و در شهرستان بهار یک‌هزار و 345 نفر بی‌سواد شناسایی شده که از این تعداد 707 نفر در زمینه سواد پایه زیر پوشش برنامه‌های سوادآموزی قرار گرفته و 616 نفر موفق به دریافت مدرک تحصیلی شده‌اند.

رئیس آموزش و پرورش منطقه لالجین نیز گفت: نظام آموزشی 3-3-6 سند تحولی بنیادین در آموزش و پرورش است و برای رسیدن به آموزش عالی اجرای این سند امری ضروری است که در این سند معلم به عنوان هدایتگر و به مباحث دینی و قرآنی، مسئولیت‌پذیری، روحیه کارآفرینی، پژوهشگری و عدالت تربیتی و تکوین و تعالی جنبه‌های انسانی و همچنین منزلت علم نافع و کرامت انسانی و بصیرت تعالی توجه شده است.

ذکریا اسدی ادامه داد: در منطقه لالجین بیش از 300 ساعت دوره آموزشی برای دبیران برگزار شده است و هیچ گونه مشکلی برای اجرای نظام آموزشی جدید وجود ندارد.

فرماندار بهار نیز اظهار داشت: سند تحول بنیادین یکی از اسناد مهم و تأثیرگذار در این سیستم است که در قالب 130 راهکار آمده که در دو بعد ساختار و محتوا از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود که در این سند به آموزش قرآن و مباحث دینی و نیروی انسانی توجه خاصی شده است.

نصرت‌الله گلکارزاده ادامه داد: در شهرستان نیز شش کمیته ساماندهی نیروی انسانی، فضای آموزشی، آموزش نیروی انسانی، قوانین و مقررات، تحلیل محتوای درسی و ارزیابی و نظارت تشکیل شده است.

وی افزود: در شهرستان دوره‌های آموزشی تخصصی در حال برگزاری است و هیچ مشکلی در رابطه با نیروی انسانی نداریم. 

فرماندار بهار اضافه کرد: همه باید دست به دست هم دهیم و یاریگر آموزش و پرورش باشیم تا این سند با موفقیت در سطح شهرستان اجرایی شود.

امام جمعه بهار نیز گفت: آموزش و پرورش به رسالت پیامبران نزدیک است که معلمان باید قدردان این نعمت بزرگ باشند.

حجت‌الاسلام حبیب حاتم‌نیا ادامه داد: امروز به پرورش باید توجه وی‍ژه‌ای کنیم چراکه دشمن از طریق پرورش نادرست و غیر اسلامی جوانان ما را هدف قرار داده که باید همه با هم دست به دست هم داده و این سیستم را یاری کنیم تا هوشیارانه توطئه‌های آنان خنثی شود.

وی اضافه کرد: باید تمام دستگاه‌ها یاریگر این سیستم باشند و با پرورش نیروی انسانی مناسب کشور به رشد و پیشرفت خواهد رسید. 

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول