اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول آموزش و ترویج منابع طبیعی زنجان خبر داد

جذب 500 همیار طبیعت در نمایشگاه دولت مهر

خبرگزاری فارس: مسئول آموزش و ترویج منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه در نمایشگاه دولت مهر 500 نفر به عنوان همیار طبیعت جذب شدند، خاطرنشان کرد: برای این افراد کارت همیار طبیعت صادر می‌شود.

جذب 500 همیار طبیعت در نمایشگاه دولت مهر

محمدرضا گل‌محمدی در حاشیه نمایشگاه دولت مهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: برای آشنایی با منابع طبیعی و حفظ و احیای آن تنها یک ارگان مسئول نیست و باید همه سازمان‌های اجرایی در این زمینه گام بردارند.

وی با بیان اینکه 60 درصد عرصه‌های کشور را منابع طبیعی تشکیل می‌دهد، افزود:‌ حفظ عرصه‌های منابع طبیعی نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و مردم است.

مسئول اداره آموزش منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان بر ضرورت آشنایی مردم با منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: ‌باید همه افراد جامعه برای حفظ و احیای منابع طبیعی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم به عنوان یکی از پایه‌های اصلی منابع طبیعی محسوب می‌شود، افزود: ‌برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در معرفی و شناساندن ظرفیت‌های منابع طبیعی موثر است.

گل‌محمدی در ادامه جذب همیاران طبیعت را از برنامه‌های منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: ‌در این زمینه اقدامات لازم از سوی اداره آموزش صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای حفظ منابع طبیعی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت منابع طبیعی ضروری است مردم با این منابع بیشتر آشنا شوند.

مسئول اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان همچنین با اشاره به وجود یک چهارم متوسط جهانی آب و بارندگی در کشور تصریح کرد:‌ کشور ایران به عنوان یکی از پر فرسایش‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه نسبت جنگل و فضای سبز کشور به جمعیت کم است، افزود: حفظ آب و خاک به عنوان یکی از مسائل اساسی زندگی افراد است.

گل‌محمدی با اشاره به اینکه برای حفظ منابع طبیعی ضروری است حساسیت‌های لازم در جامعه ایجاد شود، خاطرنشان کرد:‌ با ایجاد حساسیت‌های لازم و جذب همیاران اقدامات لازم برای حفظ منابع طبیعی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه دولت مهر 500 نفر به عنوان همیار طبیعت جذب شدند، خاطرنشان کرد: برای این افراد کارت همیار طبیعت صادر می‌شود.

مسئول اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه باید مردم برای حفظ منابع طبیعی تلاش کنند، افزود:‌ همیاران طبیعت می‌توانند در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی از توزیع 11 جلد کتاب در بین کودکان در زمینه منابع طبیعی تاکید کرد و افزود:‌ سه جلد کتاب نیز در این زمینه برای بزرگسالان توزیع شده است.

گل‌محمدی بر ضرورت همکاری رسانه‌ها با منابع طبیعی تاکید کرد و گفت:‌ رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه با همکاری منابع طبیعی به فرهنگ‌سازی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه حفظ منابع طبیعی نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و مردم است، خاطرنشان کرد:‌ برای حفظ این منابع ملی باید اقدامات لازم صورت گیرد.

مسئول اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان همچنین آموزش در هر مقوله‌ای را مثمرثمر عنوان کرد و گفت: ارائه آموزش‌های لازم به افراد موجب آشنایی مردم با اهمیت این منابع می‌شود.

وی در خاتمه از توزیع کتاب، کتابچه، بروشور در زمینه منابع طبیعی خبر داد و گفت: آموزش‌های لازم نیز از طریق رادیو، تلویزیون و رسانه‌ها به مردم ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول