اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس جمهور خبر داد

شتاب 3,5 برابری توسعه روستاها در دولت نهم و دهم

خبرگزاری فارس: معاون رئیس جمهور از شتاب 3,5 برابری توسعه روستاها در دولت نهم و دهم خبر داد.

شتاب 3,5 برابری توسعه روستاها در دولت نهم و دهم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدجواد محمدی‌زاده در همایش ملی توسعه روستایی در تالار حکمت دانشگاه گیلان مهاجرت، هزینه، درآمد و موضوع منابع را از شاخص‌های توسعه روستایی دانست و اظهار کرد: روستاها باید کانون توجه برنامه‌ریزان باشد.

وی توجه به روستاها پس از انقلاب اسلامی را خوب ارزیابی کرد و افزود: تمام روستاهای بالای 20 خانوار کشور برق‌دار هستند.

محمدی‌زاده خدمات نظام جمهوری اسلامی به روستائیان را ویژه خواند و تصریح کرد: توسعه روستاها در دولت نهم و دهم دارای رشد 3.5 برابری بوده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اختصاص 6 هزار میلیارد ریال برای اصلاح روش‌های آبیاری در سال جاری در کشور، خاطرنشان کرد: گسترش روستاها بدون توسعه بوده است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزان باید در طراحی‌ها دقت داشته باشند و نیاز مردم را شناسایی کنند.

محمدی‌زاده با تاکید بر اینکه موضوع مشارکت در توسعه پایدار روستایی بد فهمیده شده است، ابراز کرد: باید به فرهنگ و خواسته مردم بها داده شود.

معاون رئیس جمهور اقتصاد روستا با شهر را متفاوت عنوان کرد و گفت: تعلق‌های اجتماعی در فرهنگ نقش تعیین کننده‌ای دارد و موفق‌ترین انسان‌ها در روستا زندگی کرده و در شهر کار می‌کنند.

وی با اشاره به مشکل ساختار مدیریتی در روستاها، بیان کرد: دهیاران باید روستاها را ساماندهی کنند.

محمدی‌زاده محیط طبیعی روستا و مسایل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و مدیریتی را از چالش‌های روستاها نامید و اذعان کرد: تجدید نظر در توسعه روستایی با محوریت اقتصاد کشاورزی در روستاها باید انجام شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست انسان را سبب تحول در جامعه خواند و اظهار کرد: بهینه‌سازی زیرساخت‌های زراعی از جمله راهکارها در توسعه روستایی است.

وی با بیان اینکه اقتصاد نباید با اکوسیستم‌های شکننده پیوند زده شود، یادآور شد: اطلاع‌رسانی و آموزش درباره منبع زمین در روستاها حائز اهمیت است.

محمدی‌زاده خواستار بازیافت گوهر زمین شد و افزود: کاربری‌های اراضی باید مناسب طراحی شود.

معاون رئیس جمهور بحث حفاظت و استفاده پایدار از منابع ژنتیکی برای خوراک دام و کشاورزی را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: بهره‌برداری از زمین باید خردمندانه و عاقلانه باشد.

وی با اشاره به تامین انرژی در روستاها ابراز کرد: جایگاه روستا در تولید غذا و ... باید در طراحی‌ها لحاظ شود، ضمن اینکه روستا نیازمند نگرش جامع است.

محمدی‌زاده بر ایجاد تعاونی‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر در روستاها تاکید کرد و گفت: روستا در جایگاه خود باید بتواند مدیریت شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست روستا را پشتوانه غذا و اشتغال در کشور نامید و خاطرنشان کرد: روستا موجب توسعه پایدار در کشور می‌شود.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول