اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

ساختمان‌های دولتی باید از درجه امنیتی بالاتری برخوردار باشند

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: ضرورت دارد ساختمان‌های دولتی از درجه کیفیت و امنیت بالایی برخوردار باشند.

ساختمان‌های دولتی باید از درجه امنیتی بالاتری برخوردار باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایرج بیگدلو صبح امروز در جلسه کمیته فنی اردبیل به دستور استاندار اردبیل برای حضور اعضای شورای فنی استان در مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و اظهار داشت: در این بازدید سعی کردیم نکات قابل توجه و شاخص را در بحث وارد آمدن خسارات به ساختمان‌های دولتی مد نظر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه کل ساختمان‌ها بر اساس آیین نامه‌های ملی به سه دسته تقسیم می‌شوند افزود: این ساختمان‌ها با درجه کیفیت و امنیت بالا، متوسط و پایین تقسیم‌بندی می‌شوند که ساختمان‌های دولتی در درجه کیفیت و امنیت بالایی قرار دارند و ضرورت دارد به آیین‌نامه احداث با امنیت بالای آنها توجه شود.

بیگدلو بیان داشت: این مجموعه‌ها به دلیل آنکه کار ستادی و امدادرسانی انجام می‌دهند نباید مستهلک باشند تا در امیدواری و اطمینان مردم خللی ایجاد نشود.

معاون عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه در شهرستان اهر در جریان بازدید سه ساختمان دولتی آسیب دیده بود، افزود: دو مورد از این ساختمان‌ها مربوط به شرکت گاز و دادگستری به دلیل نبود نظارت کافی آسیب کلی دیده بود اما ساختمان بیمارستان تنها از لحاظ نازک‌کاری آسیب دیده بود که هیچ مشکلی متوجه سازه آن نیز نبود.

بیگدلو بحث مقاوم‌سازی بیمارستان‌ها را یک اقدام جدی در ارتقای مباحث روانی و اطمینان‌بخشی توصیف کرد و گفت: مردم اگر در این مراکز اطمینان حاصل نکنند هرگز حاضر به حضور و مداوا نخواهند بود.

وی بیان داشت: ما در این بازدیدها نقاط ضعف و کوتاهی‌های انجام شده در مقاوم‌سازی‌ها را مورد بحث قرار دادیم که انتظار داریم راه و شهرسازی به عنوان متولی ساخت ساختمان‌‌های دولتی به این مسایل توجه داشته باشد و حوزه نظارت را بیش از این تقویت کند.

این مسئول افزود: به صراحت اعلام می‌کنم نقش نظارت در اجرای ساختمان‌های خصوصی و دولتی در این استان جدی گرفته شده است و ما باید در مقابله با زلزله تنها با تکیه بر نظارت در ساخت و سازها و استفاده از مصالح مرغوب بتوانیم با کمترین تلفات و خسارات از کنار این حادثه گذر کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون عمرانی استاندار اردبیل در پایان بیان داشت: در کشوری همچون ژاپن هر روز سه زلزله رخ می‌دهد اما آنها با طراحی و مقاوم‌سازی مساکن خود با این پدیده کنار آمده‌اند به طوری که در کشور ما نیز تا پایان تیر ماه بر اساس آمار رسمی مرکز زلزله‌نگاری کشور 2 هزار و 750 زلزله در نقاط مختلف کشور رخ داده است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول