اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور اساتید برجسته ژنتیک کشور

سمینار اصول بیماری‌های ژنتیک در اراک در حال برگزاری است

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور اساتید برجسته ژنتیک کشور سومین سمینار اصول بیماری‌های ژنتیک در دانشگاه علوم پزشکی اراک در حال برگزاری است.

سمینار اصول بیماری‌های ژنتیک در اراک در حال برگزاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ظهر امروز در این سمینار گفت: کاهش بروز و شیوع معلولیت‌ها و پیشگیری از معلولیت‌های ژنتیکی نیازمند اطلاع‌رسانی دقیق به زوج‌های جوان است.

رضا ربیعی تصریح کرد: در همین راستا این نهاد طی سال گذشته به 3 هزار و 318 نفر از متقاضیان خدمات مشاوره‌ای ژنتیک ارائه کرده است. یکی از راه‌های ارتقاء سلامت آگاه‌سازی عمومی جامعه است که باید این مهم مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه علاقه روزافزون به سلامت جسمی و روانی و سیر اختراعات جدید علمی همه افراد جامعه را نیازمند تامین برنامه‌های کیفی و ارتقای سلامت می‌سازد خاطر نشان ساخت: ارائه راهنمایی و مشاوره به افراد جامعه می‌تواند آنان را در گرفتن تصمیمات منطقی برای سلامتی یاری رسانده و از بروز معلولیت‌‌ها پیشگیری کند.

ربیعی ادامه داد: امروز با توسعه دانش بشر معلولیت قابل پیشگیری است اما به شرطی که مسئولین، انجام آزمایشات ژنتیک را به عنوان یک اصل و مردم آن را به عنوان یک فرهنگ پذیرا باشند.

وی فشار هزینه بالای مشاوره و آزمایشات ژنتیک بر روی خانواده‌ها و عدم پوشش بیمه‌ای را از عوامل مؤثر در کاهش استقبال خانواده‌ها از این آزمایش‌ها دانست.

سمینار اصول بیماری‌های ژنتیک از امروز به مدت دو روز در اراک برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول