اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور پیگشیری از 73 درصد معلولیت‌ها

راه‌اندازی دومین مرکز پیشگیری از معلولیت‌های ژنتیکی کشور در تبریز

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه 73 درصد معلولیت‌ها مادرزادی هستند، گفت: بنیاد پیشگیری از معلولیت‌های ژنتیکی با عنوان دومین مرکز کشور در تبریز راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی دومین مرکز پیشگیری از معلولیت‌های ژنتیکی کشور در تبریز

محمدرضا صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: با توجه به اینکه 73 درصد معلولیت‌ها مادرزادی هستند و با پیشگیری و جلوگیری از این نوع معلولیت‌ها از طریق آزمایشات ژنتیکی درصد قابل توجهی از این معلولیت‌ها کاهش می‌یابد.

وی افزود: این مرکز که به نیاز شمال‌غرب پاسخگو خواهد بود بسیاری از آزمایش‌های تخصصی ژنتیکی را که در آلمان و کره‌جنوبی برای کشور انجام می‌شود در داخل کشور صورت می‌گیرد.

صادقی با اشاره به اینکه هزینه تنها نگهداری معلولان ماهانه بیش از 12 میلیون ریال است، گفت: باید به این هزینه‌ها، سایر هزینه‌ها از جمله درمانی را اضافه کرد، در صورتی که هزینه غربالگری یک فرد برای جلوگیری و پیشگیری از معلولیت‌ها 145 هزار ریال است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی از تامین 10 میلیارد ریال اعتبار برای راه‌اندازی این مرکز خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این مرکز با 80 درصد پیشرفت، همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

مدیر کل بهزیستی استان آذربایجان‌شرقی ضمن تاکید بر هزینه‌های بالای آزمایشات ژنتیکی گفت: این مرکز با کاهش هزینه و استفاده از امکانات موجود تنها قیمت واقعی آزمایشات را از متقاضیان دریافت خواهد کرد.

صادقی گفت: دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز به خصوص برای بخش آزمایشگاه ژنتیکی این مرکز که با افتتاح آن وابستگی به خارج از کشور در این بخش نیز کاهش می‌یابد خریداری و آماده راه‌اندازی است.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول