اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در برابر زلزله بالای شش ریشتر

70 درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان مرکزی مقاوم نیست

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار مرکزی از استحکام و مقاومت پایین بیش از 70 درصد از واحدهای مسکونی روستایی در برابر زلزله بالای شش ریشتر خبر داد.

70 درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان مرکزی مقاوم نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک هوشنگ بازوند ظهر امروز در همایش بخشداران استان مرکزی در اراک افزود: مقاوم‌سازی واحدهای روستایی در برابر زلزله از تاکیدات مهم دولت دهم به شمار می‌رود که در این راستا اعتبارات خوبی برای مقاوم‌سازی واحدهای روستایی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون 70 درصد از واحدهای مسکونی روستایی در برابر زلزله بالای شش ریشتر بدون استحکام و 15 هزار مسکن روستایی نیز نیازمند مقاوم‌سازی هستند که باید هر چه سریع‌تر مقاوم‌سازی و بازسازی این واحدها آغاز شود.

معاون امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: در سال جاری 450 میلیارد ریال اعتبار به منظور نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی به استان اختصاص یافته که تعهد امسال استان در مقاوم‌سازی مسکن روستایی چهار هزار واحد است.

بازوند ادامه داد: تشویق روستاییان به منظور مقاوم‌سازی واحدهای روستایی از ضروریات است که مسئولان و به ویژه بخشداران باید به این مهم توجه داشته باشند.

وی همچنین اعتبارات مدیریت روستایی استان در سال جاری را 2 هزار و 450 میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: اعتبارات تخصیصی مدیریت روستایی از محل عوارض تولیدات و آلایندگی تاکنون 250 میلیارد ریال بوده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به 800 میلیارد ریال افزایش یابد.

معاون امور عمرانی استاندار مرکزی خاطر نشان ساخت: با توجه به وضعیت انقباضی بودجه‌ها هزینه‌کرد صحیح اعتبارات باید در دستور کار بخشداران قرار گیرد.

بازوند گفت: 33 دستگاه ماشین‌آلات سنگین امسال در اختیار دهیاری‌ها و تعاونی‌های دهیاری‌های استان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مرکزی نیز بر لزوم فراهم‌سازی زیرساخت‌های برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی توسط بخشداران تاکید کرد.

فرهاد اسکندری افزود: انتخابات ریاست جمهوری آینده در استان مرکزی به صورت تمام اتوماتیک برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول