اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی کرمان:

اقتصاد مقاومتی بدون وابستگی به منابع زیرزمینی پیش رود

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: اقتصاد مقاومتی حرکتی است که باید در آن اقتصاد را به گونه‌ای بدون وابستگی به منابع زیرزمینی پیش ببریم.

اقتصاد مقاومتی بدون وابستگی به منابع زیرزمینی پیش رود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محسن جلال‌پور چهارشنبه شب در نشست مشترک اعضای اتاق بازرگانی استان کرمان با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در کرمان اظهار داشت: اگر می‌خواهیم اقتصادی پویا و سالم داشته باشیم و رسالت خود را در مقابل نسل‌های آینده حفظ کنیم، باید در حفظ منابع کوشا باشیم و از توان کشور حداکثر استفاده را ببریم.

وی افزود: بخش عمده‌ای از فضای کشور فضای تولید و صادرات است که استان کرمان در این زمینه شرایط مناسبی دارد و تولید محصول پسته که در این حوزه می‌توانیم، داشته باشیم بالای 85 درصد ارزآوری برای کشور دارد.

وی گفت: اگر همه موارد در بحث تولید و صادرات به این سمت برود، در آینده وضعیت بهتری خواهیم داشت و در حوزه‌های مختلف برای عبور از موانع و دور زدن تحریم‌ها توسط مسئولان کار می‌شود و همه برای رفع مشکلات نهایت تلاش خود را به کار می‌برند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: پیش‌بینی تولید سال گذشته محصول پسته استان 165 هزار تن بوده که طی 10 ماه گذشته حدود 105 هزار تن از این محصول صادر شده و و برای سال جاری پیش‌بینی 200 هزار تن تولید پسته در کشور صورت گرفته که 110 هزار تن مربوط به استان کرمان است و 90 هزار تن در استان‌های دیگر تولید می‌شود.

جلال‌پور بیان کرد: بازار جهانی آمادگی پذیرش پسته ما را دارد و تولیدکنندگان باید برای عرضه محصول دقت داشته و مدیریت در عرضه را به وجود آورند، زیرا عرضه یکجا مشکل عدم تقاضا را به وجود می‌آورد.

وی گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی باید به وظایف خود در این زمینه توجه کرده و با توجه به تشدید تحریم‌ها علیه کشورمان باید همه به گونه‌ای در حوزه اقتصادی حرکت و تلاش کنیم که این دوران را با افتخار پشت سر بگذاریم.

جلال‌پور افزود: تنها راه ما برای عبور از شرایط کنونی ایستادگی و مقاومت و حرکت رو به جلو است.

وی تصریح کرد: ما در زمینه اقتصاد مقاومتی کار کارشناسی انجام دادیم و مشخص شد همان طور که طی 33 سال گذشته با وجود تحریم‌ها و مقابله‌ها با نظام اسلامی الگوی پیشرفت و توسعه در اقتصاد داشته‌ایم، اقتصاد مقاومتی نیز حرکتی است که باید در آن اقتصاد را به گونه‌ای بدون وابستگی به منابع زیرزمینی پیش ببریم.

جلال‌پور اظهار داشت: استان کرمان به عنوان استان صادراتی کشور باید این را مد نظر قرار دهد و هر آنچه می‌تواند برای افزایش تولید و صادرات در مجموعه استان تلاش کند.

انتهای پیام/ل20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول