اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مالی شهرداری کلانشهر قم:

سیستم حسابداری تعهدی در شهرداری قم اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر مالی شهرداری قم از جایگزینی سیستم حسابداری تعهدی به جای سیستم حسابداری نقدی در شهرداری قم خبر داد.

سیستم حسابداری تعهدی در شهرداری قم اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا یامولا اظهار کرد: با توجه به تاکید شهردار قم مبنی بر شفاف‌سازی فعالیت‌های مالی در راستای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی دقیق‌تر، همچنین پاسخگویی به شهروندان و مسئولان و اعضای شورای اسلامی شهر قم به زودی سیستم حسابداری تعهدی جایگزین سیستم حسابداری نقدی در شهرداری قم می‌شود.

وی افزود: با توجه به بودجه مصوب و همچنین حجم بالای فعالیت‌های شهرداری قم، در دسترس بودن یک سیستم شفاف مالی نقش تاثیرگذار و حیاتی در تصمیمات مدیران شهرداری خواهد داشت که با وجود این سیستم که حاوی گزارش‌های دقیق است می‌توان هر لحظه از زمان تصمیم گرفت و برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری انجام داد.

مدیر مالی شهرداری قم با اشاره به وجود یک سیستم مالی گزارشگر بر مبانی واقعیت گفت: این سیستم مالی هزینه‌ها را به صورت واضح و واقعی گزارش خواهد داد و با توجه به شعار سال برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح می‌تواند در این راستا مؤثر باشد.

وی بیان کرد: بررسی‌های کارشناسان نشان داد که سیستم حسابداری مستقر در شهرداری بر مبنای نقدی جوابگوی حجم فعالیت‌های شهرداری نبوده و بخش عمده‌ای از رویدادهای مالی به تبعیت از این روش در دفاتر و گزارشات مالی منعکس نمی‌شد و این امر منجر به کاهش کنترل‌های داخلی و عدم تصمیم‌گیری صحیح توسط مدیران شده و در نهایت عملکرد خدمت‌رسانی به شهروندان را تضعیف می‌کرد.

یامولا ضمن اشاره به محاسن این سیستم اذعان داشت: با این روش ضمن شناسایی دقیق هزینه‌ها به معنای واقعی از تضییع حقوق بیت‌المال جلوگیری شده و در مصرف منابع در راستای رسیدن به اهداف شهرداری قم صرفه‌جویی و مدیریت بهتر انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول