اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

ابهامات مردم در زمینه مالیات برطرف شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان امور مالیاتی باید با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها ابهامات مردم در مسائل مالیاتی را برطرف کند.

ابهامات مردم در زمینه مالیات برطرف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم احمد امیرآبادی ظهر امروز در بیست و نهمین همایش سراسری انجمن‌های اسلامی وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان‌های امور مالیاتی کشور با اشاره به اهمیت موضوع مالیات در سراسر دنیا اظهار کرد: این موضوع یکی از مسائلی است که در تمام نظام‌های اقتصادی دنیا برای آن اهمیت فوق‌العاده‌ای قائل شده‌اند.

وی ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی عده‌ای تصور کردند از آنجا که حکومت قرار است اسلامی شود، خمس و زکات برای اداره جامعه کافی است اما امام خمینی(ره) با دید وسیعی که داشت بر اهمیت مالیات و ضرورت وجود نظام مالیاتی تاکید کردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در واقع انقلاب اسلامی برای ایجاد عدالت در جامعه به وجود آمد و مالیات نیز یکی از ابزارهای استقرار عدالت اجتماعی است.

وی خاطر نشان کرد: قشر مرفه جامعه که توانسته‌اند از امکانات دولت برای پیشرفت اقتصادی خود استفاده کنند، باید مالیات را پرداخت کنند تا دولت بتواند برای دیگر اقشار نیز امکان تأمین معیشت را فراهم کند.

امیرآبادی با اشاره به چالش‌هایی که در موضوع مالیات در کشور وجود دارد اظهار کرد: قوانینی که در حوزه مالیات وجود دارد قدیمی بوده و جوابگوی تمام نیازهای روز نیست.

وی گفت: یکی از اقدامات مثبتی که در این دولت انجام شد، استقرار نظام مالیات بر ارزش افزوده است که ابزار کاملی برای تحقق عدالت اقتصادی محسوب می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آگاهی نداشتن مردم از کارکردهای مثبتی مالیات گفت: بسیاری از مردم نمی‌دانند که بخشی از مالیاتی که پرداخت می‌کنند در شهرداری‌ها برای آبادی محل زندگی آنها صرف می‌شود.

وی با اشاره به ابهاماتی که در زمینه مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد بیان کرد: مردم اگر بدانند پولی که پرداخت می‌کنند برای خودشان هزینه می‌شود، این کار را با انگیزه بیشتری انجام می‌دهند.

امیرآبادی ابراز داشت: سازمان مالیاتی کشور و اداره‌های امور مالیاتی استان‌ها باید مردم را در جریان عرصه‌هایی که درآمدهای مالیاتی هزینه می‌شود بگذارند تا انگیزه آنها برای پرداخت مالیات افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کرده و مردم را نسبت به مسائل مربوط به مالیات آگاه کند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول