اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی انجام نخستین عمل جراحی قلب باز صورت گرفت

تقدیر وزیر بهداشت از پزشک جوان چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ارسال لوح تقدیری از پزشک و جراح جوان چهارمحال و بختیاری در پی انجام نخستین عمل جراحی قلب باز و راه‌ا‌‌ندازی بخش جراحی قلب باز در این استان قدردانی کرد.

تقدیر وزیر بهداشت از پزشک جوان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری، مرضیه وحید دستجردی در این لوح تقدیر از خدمات رستم اسفندیاری فوق تخصص جراحی قلب و عروق و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری مراتب سپاس خود را اعلام کرده است.

در این لوح تقدیر آمده است: حرفه مقدس طبابت و نجات جان انسان‌ها حرفه‌‌ای ارزشمند و پرثمر در عرصه خدمت به بشریت است و در این میان هیچ لذتی بالاتر از لبخند و شادمانی بیماران پس از بهبودی نیست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه تاکید کرده است: معجزه دستان و دانش شفابخش پزشکان اندوه رنج بیمار و خانواده‌شان را می‌کاهد و شعف و شادمانی را به کانون گرم خانواده باز می‌گرداند.

وحید دستجردی خطاب به این پزشک جوان یادآور شده است: همت شما در راه‌‌اندازی بخش جراحی قلب باز در بیمارستان آیت‌الله کاشانی را ارج می‌نهیم.

لوح تقدیر و سپاس وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به رستم اسفندیاری را استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست اخیر شورای اداری این استان به وی اهدا کرد.

گفتنی است برای نخستین بار عمل جراحی قلب باز در یازدهم مهر ماه سال 88 به سرپرستی رستم اسفندیاری بختیاری و همکاری امیر جمشید خاموشی در بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد با موفقیت انجام شد.

عمل قلب باز به عنوان بزرگترین عمل جراحی در بخش قلب است و انجام این عمل نیازمند امکانات و تجهیزات فراوانی است که در بیمارستان کاشانی شهرکرد این قابلیت فراهم شد.

با راه‌اندازی بخش جراحی قلب در این استان بیماری‌های ایسکیمی قلبی، تنگی عروق کرونر، بیماری‌های دریچه‌ای مادرزادی تحت عمل جراحی قرار گرفته و درمان خواهند شد.

این نوع عمل برای کسانی که قلب آنها دارای انسداد رگ قلب و عروق مانند بیماران کرونر عروقی، بیماران دریچه‌ای قلب و بیماران مادرزادی قلب می‌باشند، استفاده می‌شود. 

انتهای پیام/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول