اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان استان قم:

امور مربوط به نخبگان قرآنی کشور در قم ساماندهی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان استان قم از ساماندهی امور مربوط به نخبگان قرآنی سراسر کشور در استان قم خبر داد.

امور مربوط به نخبگان قرآنی کشور در قم ساماندهی می‌شود

سید حسین اخوان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های بنیاد نخبگان استان قم اظهار کرد: در این بنیاد تلاش می‌کنیم که زمینه سه دسته حمایت معنوی، اجتماعی و مادی را برای نخبگان فراهم کنیم.

وی ادامه داد: تجربه ثابت کرده هر چه باورهای دینی افراد نخبه بیشتر باشد، آنها بهتر می‌توانند از استعدادهای خود استفاده کنند.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم با اشاره به تاثیر باورهای ملی در بهبود عملکرد نخبگان گفت: بنیاد نخبگان استان قم نیز برنامه‌های خود را در راستای ارتقای همین باورها تنظیم کرده است.

وی خاطر نشان کرد: باید تعلقات نخبگان در قالب برنامه‌های فرهنگی به دین و وطن افزایش پیدا کند تا عملکرد آنها در راستای منافع کشور باشد.

اخوان با اشاره به اعزام نخبگان به اردوهای جهادی بیان داشت: این اعزام‌ها سبب می‌شود تا نخبگان با محرومیت‌های موجود در کشور آشنا شده و برای رفع این مشکلات کوشش کنند.

وی با اشاره به حمایت‌های اجتماعی که به منظور تکریم جایگاه نخبگان انجام می‌شود گفت: در این راستا استعدادهای برتر از امکاناتی مانند ادامه تحصیل و شرایط ویژه خدمت سربازی برخوردار می‌شوند.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم با اشاره به اهمیت اشتغال نخبگان اظهار کرد: در این زمینه نیز اقدامات خوبی انجام شده و تفاهمنامه‌ای با قرارگاه خاتم‌الانبیاء برای اشتغال نخبگان منعقد شده است.

وی طرح اشتغال دانش‌بنیان را از دیگر طرح‌هایی دانست که برای اشتغال نخبگان مفید واقع شده و از امسال در بنیاد نبخگان اجرایی شده است.

اخوان اعطای وام‌های مسکن و ازدواج را از دیگر حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان برای این قشر ذکر کرد و افزود: نخبگان بر اساس دارا بودن شرایط می‌توانند از حمایت‌ها و تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به حمایت‌های مالی از نخبگان گفت: این حمایت‌ها در قالب پژوهش یارانه‌ها و حقوق ماهانه به این افراد اعطا می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم به مسئله نخبگان حوزوی اشاره کرد و گفت: در آیین‌نامه احراز نخبگان به موضوع نخبگان حوزوی به صراحت اشاره شده است.

وی ادامه داد: تقریبا از دو سال گذشته کارگروهی با حضور نمایندگان بنیاد ملی نخبگان و نمایندگان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برای موضوع نخبگان حوزوی شکل گرفته است.

اخوان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد این کارگروه خاطر نشان کرد: نسخه‌های اولیه این آیین‌نامه تدوین شده اما اختلاف نظرهایی در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت دبیرخانه این کارگروه به بنیاد ملی نخبگان استان قم واگذار شده است گفت: بر اساس گزارشی که بنیاد نخبگان استان قم به بنیاد ملی نخبگان ارسال کرده، مکاتباتی با مدیریت حوزه‌های علمیه انجام شده و قرار است جلسات کارگروه ادامه پیدا کند.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم با اشاره به ضرورت تدوین آیین‌نامه نخبگان حوزوی بیان کرد: با تصویب این آیین‌نامه و اجرای آن، جامعه نخبگان به دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در زمینه نخبگان قرآنی اظهار داشت: مسئولیت امور مربوط به نخبگان قرآنی به استان قم واگذار شده است.

اخوان ابراز داشت: از ابتدای سال جاری بخشی را در بنیاد نخبگان استان قم برای این منظور آماده کرده‌ایم که بر روی اصلاح آیین‌نامه در این بخش کارهای خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به همکاری بنیاد نخبگان استان قم با دیگر نهادها برای شناسایی نخبگان قرآنی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی برگزاری بزرگترین مسابقات قرآنی یکی از نهادهایی است که کمک بیشتری را در این زمینه می‌تواند داشته باشد.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم بیان داشت: از امسال مقرر شده اگر فردی بخواهد بر اساس آیین‌نامه نخبگان قرآنی زیر پوشش حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان قرار بگیرد، ابتدا صلاحیت آن فرد باید به تائید بنیاد نخبگان استان قم برسد.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول