اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ارومیه:

امام‌صادق‌(ع) تکیه‌گاه علمی جهان اسلام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ارومیه گفت: امام جعفر‌صادق‌(ع) تکیه‌گاه علمی جهان اسلام است به طوری که بسیاری از دستاوردهای کنونی بر یافته‌های وی استوار است.

امام‌صادق‌(ع) تکیه‌گاه علمی جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام محمدرضا بابازاده در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه در جمع مردم اظهار داشت: زندگی امام جعفر‌صادق (ع) از بسیاری جنبه‌ها باید مورد تامل و مطالعه قرار گیرد، ولی فعالیت‌های علمی وی از اهمیت به مراتب بیشتری برخوردار است.

وی تصریح کرد: امام جعفر‌صادق‌(ع) از نظر علمی، عقیدتی و فکری تکیه‌گاه اصلی مسلمانان به ویژه شیعیان قلمداد می‌شود، زیرا بخش عظیمی از روایات، احادیث و دانش اهل بیت‌(ع) توسط این امام بزرگوار به دست نسل کنونی رسیده است، بنابراین باید در ارتباط با تاثیر فعالیت‌های وی در پیشبرد علوم مختلف بیشتر مطالعه شود.

بابازاده با اظهار به اینکه این امام بلندمرتبه موسس بزرگ‌ترین دانشگاه علوم انسانی در جهان اسلام است، اضافه کرد: حدود 4 هزار دانشمند صاحب‌نام و بلندآوازه جهان با شرکت در کلاس‌های درس وی تعلیم دیده و در نهایت به جایگاه رفیع دست یافتند.

امام جمعه موقت ارومیه فرا رسیدن سالروز شهادت این افتخار جهان اسلام را تسلیت گفت و اظهار داشت: دشمنان علم و دانش و جاهلان کوردل از طریق به شهادت رساندن وی به دنبال آن بودند که ریشه علوم اسلامی را بخشکانند، ولی از این مسئله غافل بودند که شاگردان صدیق راه را ادامه داده و تا این عصر یافته‌های علمی وی سینه به سینه منتقل می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اقشار مختلف جامعه را به رعایت تقوا و تلاش برای رسیدن به مقام قرب الهی دعوت کرد و اظهار داشت: کسانی که برای جامه عمل پوشاندن به توصیه‌های الهی و سفارش‌های ائمه معصوم‌(ع) تلاش کنند، همیشه در پناه حق قرار گرفته از گزندهای مختلف اجتماعی، اخلاقی و ... در امان می‌مانند.

بابازاده با اظهار به اینکه ایمان به مبدا هستی انسان را مقابل آسیب‌ها و ناملایمات بیمه می‌کند، بیان داشت: همه مردم به ویژه جوانان باید در راستای تقویت ایمان خود گام بردارند، برای اینکه به جایگاه رفیع دست پیدا کنند باید بیش از پیش بر دانسته‌های خود افزوده و کتب مختلف را پیرامون سبک، منش و خواسته‌های اولیای الهی مطالعه کنند.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول