اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

خون شهدای 17 شهریور پایه‌های رژیم پهلوی را سست کرد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: ریخته شدن خون شهدای 17 شهریور یکی از مهم‌ترین عوامل سقوط رژیم پهلوی و مستحکم شدن پایه‌های انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی است.

خون شهدای 17 شهریور پایه‌های رژیم پهلوی را سست کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: تقوای الهی باید به گونه علمی و عملی در زندگی انسان‌ها جاری شود.

وی با توصیه نمازگزاران به پرهیز از دخالت در امور شخصی دیگران، تصریح کرد: هر کدام از مومنان باید در زندگی شخصی خود و نه دیگران تجسس کند و با پرهیز از ارتکاب گناهان و خطاها، زمینه رستگاری خود را فراهم کند.

امام جمعه شهرکرد بدگویی را آفت بزرگی در زندگی انسان‌های مومن دانست و افزود: بر اساس آیات و روایات بدگویی و غیبت کردن همانند خوردن گوشت برادر مرده خود است و در جامعه‎ای که چنین اموری رواج داشته باشد، هرگز به رستگاری نخواهد رسید.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در ادامه به سالروز واقعه 17 شهریور و جمعه سیاه اشاره کرد و گفت: سرنگونی رژیم پهلوی و فراهم شدن زمینه شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی از نتایج حادثه 17 شهریور است.

نکونام ادامه داد: در روز 17 شهریور دشمن با تفکر 15 خرداد در صدد ضربه زدن به انقلاب اسلامی برآمد ولی مردم که دیگر دشمن و نقشه‎های خبیث آن را به خوبی شناخته بودند، با رهبری امام راحل با تمام قوا به میدان آمده و توانستند زمینه نابودی رژیم پهلوی را فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: ریخته شدن خون شهدای 17 شهریور یکی از مهم‌ترین عوامل سقوط رژیم پهلوی و مستحکم شدن پایه‌های انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه به حادثه 11 سپتامبر و فرو ریختن برج‌های دوقلوی سازمان تجارت جهانی اشاره کرد و گفت: در این روز با یک برنامه‎ریزی بسیار دقیق به منظور فراهم کردن زمینه حضور آمریکا در کشورهای اسلامی و به بهانه مبارزه با تروریسم و در واقع برای اشغال کشورهای اسلامی دو هواپیما به برج‌های دوقلوی 110 طبقه در آمریکا برخورد کرد و حادثه 11 سپتامبر شکل گرفت.

وی با تسلیت شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) امام ششم شیعیان جهان، اظهار داشت: باید در عزای این امام همام همچون دیگر مناسبت‌های مذهبی باشکوه هر چه تمام شرکت کرده و قدر و شآن آن امام را به جای آوریم.

نکونام افزود: امروز ما هر چه داریم از برکات انوار الهی امام صادق (ع) رئیس مذهب جعفری است که این برای ملت بزرگ ایران اسلامی یک بالندگی بزرگ است که با هیچ چیز دیگر قابل تعویض نیست.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه به برگزاری رزمایش بزرگ فدائیان ولایت با حضور 12 هزار نفری بسیجیان در منطقه عمومی رحمتیه شهرکرد طی دیروز و امروز اشاره کرد و گفت: ولایت شخص نیست بلکه یک مظهر است که نمود کامل و جامع آن روزی در وجود امام خمینی(ره) و روزی در چهره نورانی مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تبلور پیدا کرده است.

امام جمعه شهرکرد خاطر نشان ساخت: در این زمینه آنچه مهم است مکتب ولایت و راه ولایت است که در اوایل تاریخ اسلام از امامان معصوم شروع شده و در حال حاضر به ولایت فقیه مبدل و ظهور یافته است.

انتهای پیام/ی10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول