اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه جیرفت:

تشکیل تعاونی‌ها، جنوب کرمان را از بحران خارج می‌کند

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه جیرفت گفت: خرید محصولات کشاورزی به قیمت تضمینی سودی برای کشاورزان ندارد و یکی از راه‌های جدی برون رفت از بحران در شهرهای جنوبی استان کرمان تشکیل تعاونی‌ها است.

تشکیل تعاونی‌ها، جنوب کرمان را از بحران خارج می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه جیرفت اظهار داشت: طبق اصل 44 قانون اساسی نظام اقتصادی کشور بر سه پایه دولتی، تعاونی و خصوصی استوار است.

وی با اشاره به نامگذاری 13 شهریور به نام روز تعاون افزود: یکی از راه‌های جدی برون رفت از بحران در شهرهای جنوبی استان کرمان تشکیل تعاونی‌ها است. 

خطیب جمعه جیرفت بیان داشت: در نظر گرفتن بخش تعاونی به منظور مشارکت همگان در اقتصاد کشور است که برای تحقق این اصل قانون بخش تعاونی اقتصاد در مجلس به تصویب رسید و 13 شهریور ماه به عنوان روز تعاون نام‌گذاری شد.

وی با بیان اینکه خرید محصولات کشاورزی به قیمت تضمینی بخشی از ضرر کشاورزان را جبران می‌کند، تصریح کرد: این خرید سودی برای کشاورزان نداشته و یکی از راه‌های جلوگیری از ضرر و زیان، ایجاد تعاونی‌هایی چون تعاونی تولیدی، خدماتی و توزیعی است.

عسکری با اشاره به ضرورت استفاده از افراد امین، عادل و دلسوز در تشکیل تعاونی‌ها گفت: یکی از کارهایی که تعاونی‌های تولیدی انجام می‌دهند، هدایت بخش کشاورزی است.

وی عنوان کرد: حمایت صرف از کشاورزی کارها را به سامان نمی‌رساند و برای ساماندهی کامل امور باید در کنار حمایت هدایت را نیز مد نظر قرار داد.

خطیب جمعه جیرفت با بیان اینکه برخی نمی‌دانند با پول‌ها چه کنند که این مهم نیازمند هدایت امور است، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی و تعاونی‌ها باید در کنار حمایت و هدایت کمک فکری کنند زیرا که مشاوره‌ها می‌تواند بسیاری از کارها را اصلاح کند.

عسکری خاطرشان کرد: یکی از کارهای برون رفت از اقدامات تکراری و ضرر و زیان‌ها تشکیل اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها است تا میزان محصولات کشاورزی کشت شده و غیره را کنترل کنند.

وی با اشاره به شکل‌گیری بسیاری از تعاونی‌ها در شهرستان به صورت سوری گفت: اگر اتحادیه‌ها در شهرستان شکل گیرند، می‌توانند بسیاری از مشکلات مردم را در زمینه مسکن و کشاورزی رفع کنند.

امام جمعه جیرفت با اشاره به کشتار مردم در 17 شهریور 57 اظهار داشت: ظلم و کشتار مردم در جمعه خونین 17 شهریور فروپاشی حکومت ستمشاهی را قطعی کرد و طومار خاندان پهلوی را در هم پاشید.

وی با بیان اینکه برخی ظلم‌ها نتیجه و ثمره‌ای آشکار دارد، افزود: حکومت‌های ستمگر دوامی ندارند و در پایان منقرض خواهند شد.

عسکری با بیان اینکه بدترین ره‌توشه در قیامت ظلم به بندگان خداوند است، افزود: باید از جریان‌های تاریخی درس عبرت گرفت تا دچار مشکل نشویم زیرا ظلم طومار آدمی را در هم می‌پیچد.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام صادق (ع) اظهار داشت: با توجه به اینکه کشور ما در دنیا تنها کشور جعفری است، جا دارد در شب شهادت امام صادق (ع) مراسم با شکوهی در شهرستان برگزار شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول