اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد زکات فردوس:

فردوس رتبه نخست جمع‌آوری زکات را در خراسان جنوبی دارد

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد احیای زکات فردوس گفت: این شهرستان رتبه نخست را در ارتباط با جمع‌آوری زکات در خراسان جنوبی دارد.

فردوس رتبه نخست جمع‌آوری زکات را در خراسان جنوبی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی رحمان‌زاده ظهر امروز در جلسه ستاد احیای زکات شهرستان فردوس اظهار کرد: پرداخت زکات سبب پاکیزگی و برکت مال انسان می‌شود بنابراین همه مردم باید برای برکت مال خود زکات پرداخت کنند.

وی با اشاره به جمع‌آوری بیش از 63 میلیون تومان زکات طی سال گذشته در شهرستان فردوس افزود: این شهرستان در ارتباط با جمع‌آوری زکات رتبه نخست استان را از آن خود کرده است.

دبیر ستاد احیای زکات فردوس همچنین از جمع‌آوری بیش از 60 میلیون تومان زکات طی پنج ماه نخست سال جاری در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری مقرر شده که معادل زکات جمع‌آوری شده در سطح شهرستان مبلغی نیز از سوی کمیته امداد پرداخت شود.

رحمان‌زاده از فعالیت بیش از 28 عامل زکات در مناطق روستایی و عشایری شهرستان فردوس خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 25 جلسه زکات در مناطق روستایی و عشایری فردوس برگزار و مردم به پرداخت زکات تشویق شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته مقرر شده بود تا دولت معادل زکات جمع‌آوری شده مبلغی را به شهرستان‌ها پرداخت کند، افزود: مبلغ مورد نظر از سوی دولت پرداخت نشد و در حال حاضر ستاد احیای زکات شهرستان در این ارتباط باید پاسخگوی مردم باشد.

دبیر ستاد احیای زکات فردوس برگزاری همایش زکات با محوریت مساجد، نصب تابلوی زکات در بلوارها و میادین سطح شهر، تجلیل از زکات‌دهنده برتر شهر و روستا و برگزاری جلسات زکات در روستاهای سطح شهرستان را از جمله برنامه‌های ستاد احیای زکات شهرستان فردوس عنوان کرد.

رحمان‌زاده همچنین از جمع‌آوری مبلغ یک‌ میلیون و 700 هزار تومان زکات دام از مناطق عشایری شهرستان فردوس خبر داد و تصریح کرد: اجرای طرح زکات مستحبی نیز با استقبال زیاد باغداران مواجه شده و در سال جاری محصول 500 اصله نهال انار به ستاد احیای زکات شهرستان فردوس اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول