اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان خبر داد

جمع‌آوری 55 میلیارد ریالی زکات در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان از جمع‌آوری 55 میلیارد و 577 میلیون ریال زکات در این مدت از سال‌جاری خبر داد.

جمع‌آوری 55 میلیارد ریالی زکات در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری کمیته امداد استان در سنندج، اظهار کرد: بیش از یک‌ میلیارد و 300 میلیون تومان زکات فطریه در استان جمع‌آوری شده است.

به گفته وی، جمع‌آوری فطریه امسال در ماه رمضان با محوریت مساجد در سطح شهرها و روستاهای استان انجام شده است.

وی همچنین از اطعام 103 هزار مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: سبدهای کالا هم در بین 33 هزار و 985 خانوار زیرپوشش این نهاد در کردستان به همت خیرین و نیکوکاران و منابع خود امداد توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان خاطرنشان کرد: بالغ بر 3 میلیارد و 982 میلیون ریال برای اطعام نیازمندان هزینه شده است.

موسی‌نژاد از بازدید 2 هزار و 558 خانوار زیرپوشش این نهاد در قالب طرح مفتاح‌الجنه در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: 2 میلیارد و 218 میلیون ریال توسط خیرین و منابع کمیته امداد به مددجویان زیرپوشش در قالب این طرح کمک شده است.

وی همچنین از جذب یک‌هزار 133 حامی جدید برای حمایت از یک‌هزار و 908 یتیم زیرپوشش این نهاد مقدس خبر داد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان تصریح کرد: این افراد تاکنون 300 میلیون و 855 هزار ریال به حساب ایتام واریز کرده‌اند.

موسی‌نژاد خاطرنشان کرد: 18 میلیون تومان کمک مردمی در جشن گلریزان تهران و یک‌ میلیون و 200 هزار تومان در روز جهانی قدس در استان جمع‌اوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان جذب اعتبارات معادل‌سازی زکات را به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های این نهاد مقدس برشمرد و خاطرنشان کرد: با تاکیدات نماینده مقام معظم رهبری و حمایت‌های استاندار دو میلیارد تومان اعتبار معادل‌سازی زکات نیز در شوراهای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها توسط استانداری و فرمانداری‌ها اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک در صورت تحقق به‌موقع و تامین اعتبار لازم، زمینه اعتمادسازی بیشتر مردم استان به پرداخت زکات فراهم خواهد شد.

تحقق 80 درصدی جمع‌آوری زکات در کردستان

موسی‌نژاد از تحقق 80 درصدی جمع‌آوری زکات در این استان خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 55 میلیارد و 577 میلیون و 954 هزار ریال زکات جمع‌آوری شده است.

وی اضافه کرد: هدف‌گذاری امسال استان در زمینه جمع‌آوری زکات 5 میلیارد و 400 میلیون است که تاکنون 80 درصد آن تحقق یافته است.

موسی‌نژاد تصریح کرد: 12 میلیارد و 307 میلیون ریال از زکات جمع‌آوری شده زکات فطریه و 43 میلیارد و 270 میلیون ریال آن زکات مردمی است.

به گفته وی، 6 میلیارد و 700 میلیون تومان زکات در سال گذشته در کردستان جمع‌آوری شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: 50 درصد از زکات جمع‌آوری شده امسال در استان براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای حل مشکلات نیازمندان صرف خواهد شد.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول