اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندوآب:

پرداخت زکات رشد جامعه اسلامی را به دنبال دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه میاندوآب گفت: پرداخت زکات رشد و توسعه روزافزون جوامع اسلامی را در بردارد پس باید بیش از پیش مردم را با فضایل این تکلیف دینی آشنا کرد.

پرداخت زکات رشد جامعه اسلامی را به دنبال دارد

حجت‌الاسلام محمدجواد قهرمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در میاندوآب اظهار داشت: چنانچه برای پرداخت زکات اقشار مختلف مردم احساس مسئولیت کنند فقر ریشه‌کن شده و منابع مالی در راستای توسعه و پیشرفت کشور اسلامی هزینه می‌شود.

وی از مردم برای انجام این وظیفه الهی تقدیر کرد و گفت: چنانچه هر کسی ضمن اینکه این وجوه شرعی را پرداخت می‌کند برای نهادینه‌کردن این فرهنگ در جامعه به انحای مختلف تلاش کند در محرومیت‌زدایی، سازندگی و حرکت رو به رشد کشور ایفای نقش کرده است. 

قهرمانی با بیان اینکه در قرآن به زکات همگام با نماز تاکید شده است، خاطرنشان کرد: اعلام موارد مصرف زکات در قرآن کریم مبنی بر فقیر، مسکین، ماموران جمع‌آوری زکات، مولفة القلوب، آزادسازی بردگان، بدهکاران، مصرف در راه خدا مثل ساخت مسجد و مدرسه همچنین در راه‌‌ماندگان، نشان‌دهنده اهمیت مسئله است.

وی با بیان اینکه مودیان زکات و به عبارتی کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) برای جمع‌آوری این مبالغ تلاش زیادی کرده و برای هزینه‌کردن صحیح آنها اهتمام دارند، اضافه کرد: وجود اخلاق اسلامی و امانتداری بین آنها منجر به این شده است که اقشار مختلف جامعه در پرداخت زکات هیچ‌گونه تردید به خود راه ندهند زیرا باور دارند که در محل مناسب آن هزینه می‌شود.

امام جمعه میاندوآب تلاش برای کمک به زلزله‌زدگان اخیر را برگرفته از تربیت صحیح و دینی مردم دانست و اظهار داشت: اقشار مختلف جامعه اعم از فقیر و متمول برای اعلام پشتیبانی از افراد آسیب‌دیده شتافتند و از اهدای اقلام مورد نیاز تا اندازه توان خود دریغ نکردند که این مسئله جای افتخار و مباهات بسیاری دارد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول