اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مسئول در کمیته امداد استان زنجان خبر داد

اعطای سبد غذایی به کودکان توسط کمیته امداد زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد استان زنجان از اعطای سبد غذایی به کودکان دارای سوء تغذیه زیر شش سال توسط کمیته امداد استان زنجان خبر داد.

اعطای سبد غذایی به کودکان توسط کمیته امداد زنجان

وحید محمدیون امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: برنامه بهبود سوء‌تغذیه کودکان زیر شش سال با همکاری کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی زنجان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: به علت اینکه رشد مطلوب کودکان به صورت مستمر از نظر قد، وزن و مسائل مختلف رشد در مراکز بهداشتی مورد بررسی قرار می‌گیرد، در صورتی که مسئول کنترل رشد کودکان مواردی از قبیل رشد نامناسب در کودکان و یا مشکلات سوء تغذیه در آنها را بر اثر مشکلات اعضای خانواده از قبیل مشکلات مالی مشاهده کند، کودک را به کمیته امداد معرفی می‌کند، تا اقدامات لازم در زمینه حل مشکل تغذیه‌ای کودک انجام شود.

رئیس اداره بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد استان زنجان خاطر نشان کرد: پس از معرفی این کودکان و تشکیل پرونده برای آنها ماهیانه 200 هزار ریال کمک هزینه در قالب سبد غذایی به آنها پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته یک هزار و 100 کودک زیر پوشش این طرح قرار گرفتند، افزود: امسال نیز با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته یک هزار و 100 کودک دیگر زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

محمدیون در ادامه با اشاره به اینکه کودکان زیر پوشش طرح هر شش ماه یکبار مورد بررسی پزشکی از نظر بهبود سوء تغذیه قرار می‌گیرند، افزود: در صورت رفع مشکل موجود اعطای سبد غذایی ماهیانه به کودک قطع می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کودکان زیر پوشش طرح بهبود سوء تغذیه لزوما از مددجویان کمیته امداد نیستند، افزود: بیش از 70 درصد از کودکانی که از این طرح بهره‌مند می‌شوند، افرادی به غیر از مددجویان این نهاد هستند.

رئیس اداره بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد استان زنجان تصریح کرد: یکی از عللی که موجب شده است، مددجویان کمیته امداد مشکل تغذیه‌ای نداشته باشند، برنامه‌های آموزشی این نهاد است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری برنامه‌های ‌آموزشی برای مادرانی که دارای سوء‌تغذیه هستند، افزود: در زمان اعطای سبدهای غذایی دوره‌های آموزشی مذکور برای مادران کودکان دارای سوء تغذیه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول