اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌وبلوچستان تاکید کرد

ضرورت ایجاد مجتمع‌های سهامی کشت و صنعت در سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: به منظور حمایت و رفع مشکلات بخش کشاورزی، ایجاد مجتمع‌های سهامی کشت و صنعت در استان ضروری است.

ضرورت ایجاد مجتمع‌های سهامی کشت و صنعت در سیستان‌وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حاتم نارویی در نشست با اعضای شورای نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست استان اظهار داشت: استان ما استعدادهای بسیار خوبی در بخش کشاورزی دارد که باید با بهره‌گیری از روش‌های نوین آبیاری و ارائه الگوی جدید کشت، شرایط را برای توسعه توان کشاورزی و ایجاد اشتغال پایدار در این زمینه فراهم کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی از تجربه و مهارت لازم برای انجام فعالیت‌های کشاورزی برخوردار نیستند لذا نیاز به کسب تجربه عملی در این حوزه دارند و مهارت‌آموزی برای فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی ضروری است.

مقام عالی دولت در استان بیان داشت: دولت برای ایجاد اشتغال پایدار و افزایش توان بخش کشاورزی، 298 میلیارد ریال در قالب تسهیلات با بهره هفت درصد به استان اختصاص داده است.

نارویی اضافه کرد: باید با اطلاع‌رسانی مناسب و حمایت از جوانان، فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی و دیگر افراد جویای کار را برای تشکیل تعاونی در زمینه‌های مختلف کشاورزی تشویق کرد.

وی همچنین بر نظارت هرچه بیشتر شورای نظام مهندسی کشاورزی استان بر اجرای طرح‌های کشاورزی در استان با هدف حمایت و رفع مشکلات در این زمینه تأکید و خواستار ایجاد مجتمع‌های سهامی کشت و صنعت در استان شد.

رئیس شورای نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست سیستان‌وبلوچستان نیز در ادامه جلسه گفت: این سازمان در سال 82 در استان تأسیس شده و در راستای اشتغال برای هزار و 300 نفر از اعضای نظام مهندسی تاکنون پروانه اشتغال صادر شده است.

محمد جهانتیغ بیان داشت: ترکیب رشته‌های کشاورزی استان متناسب با نیاز استان نیست و باید رشته‌های مکانیزاسیون کشاورزی در کنار زراعت گسترش یابد.

وی همچنین خواستار استفاده از ظرفیت نیروهای متخصص سازمان نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست استان در نظارت بر طرح‌های کشاورزی و حضور در کارگروه‌های تخصصی شد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول