اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران:

110 هزار مازندرانی عضو کتابخانه‌های عمومی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران از عضویت 110 هزار نوجوان و جوان در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.

110 هزار مازندرانی عضو کتابخانه‌های عمومی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، محمداسماعیل امامزاده ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی کتابخانه عمومی روستای سینوای چالوس با تاکید بر اینکه نباید دلمان را تنها به کلنگ‌زنی‌ها خوش کنیم، گفت: خدمت به مردم زمانی لذت بخش است که کارها و اقدامات به نتیجه برسند و کام مردم به خدمتی که مسئولان انجام می‌دهند شیرین شود.

این مسئول با بیان اینکه انقلاب ما انقلابی صد در صد فرهنگی بوده است، اظهار داشت: اساس اسلام نیز بر فرهنگ بنا نهاده شده، چرا که در راس اسلام پیامبر اکرم با معجزه قرآن به عنوان کتاب الهی بشر را به سوی خدا و اسلام هدایت کرد.

امامزاده ادامه داد: جسم انسان دارای نیازهای مشترک فراوانی با حیوان است و در این رابطه تفاضل چندانی با هم ندارند، اما برتری انسان به روح و مدارج عالیه آن است و آنچه که روح انسان را تناور و قدرتمند می‌کند علم و ایمان است و این ایمان است که اراده را ایجاد می‌کند.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان مازندران با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی گستره‌ای به پهنای دنیا را به روی فرزندان ما باز می‌کند، تصریح کرد: بخش زیادی مکانیزم تراز درآمد ملی آمریکا بر اثر فروش اطلاعات است و این در حالی است که ما مسلمانان در این زمینه بسیار ضعیف هستیم.

وی در ادامه با اشاره به شاخص سرانه مطالعه در چالوس گفت: چالوس به لحاظ جمعیت در بین 19 استان در رتبه هفتم قرار دارد، اما در رابطه با فضای کتابخانه‌ای در رتبه نهم جای گرفته است.

امامزاده با اشاره به اینکه چالوس به لحاظ منابع کتابخانه‌ای دارای رتبه یازدهم استان است، خاطرنشان کرد: نکته امید بخش در این رابطه رتبه اول چالوس به لحاظ امانات و کتابخوانی توسط چالوسی‌ها است که خود افتخاری بزرگ برای کتابخانه عمومی چالوس محسوب می‌شود.

این مسئول کتابخانه سازی را مقدم بر مسجد سازی دانست و گفت: در سال گذشته 3 میلیون و 500 هزار جلد از کتابخانه‌های عمومی توسط 3 میلیون و 200 هزار مراجعه کننده به کتابخانه‌ها  به امانت رفته است.

وی افزود: 110 هزار نوجوان و جوان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که از این تعداد را 83 درصد دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند، ضمن اینکه بر اساس آمار 3 میلیون دانش‌آموز در هفته 9 تا 10 ساعت را در کتابخانه‌ها به مطالعه می‌پردازند.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان مازندران اضافه کرد: در استان 63 کتابخانه عمومی داریم در حالی که نیاز است تا سال 1404 این تعداد کتابخانه به 263 باب برسد، یعنی باید 200 کتابخانه عمومی دیگر در استان در کمتر از 14 سال آینده احداث شود.

این مسئول در پایان از اختصاص 25 میلیون تومان اعتبار برای احداث این کتابخانه خبر داد.

به گزارش فارس، این کتابخانه با 250 متر بنا در زمینی به مساحت 400 متر مربع اهدایی توسط وراث مرحوم عیسی بابایی احداث می شود و دارای تمامی امکانات سمعی و بصری، سالن کنفرانس، دو سالن مجزای مطالعه خواهران و برادران، اتصال به اینترنت بوده و برای دو نفر نیز اشتغالزایی می‌کند.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول