اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن همدان:

همدان 44 روستای زلزله‌زده اهر را بازسازی می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: مسئولیت بازسازی 44 روستای زلزله‌زده شهرستان اهر بر عهده بنیاد مسکن همدان است.

همدان 44 روستای زلزله‌زده اهر را بازسازی می‌کند

حسن ظفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: مسئولیت بازسازی 44 روستا از شهرستان اهر واقع در آذربایجان شرقی بر عهده بنیاد مسکن استان همدان است.

وی با اشاره به اینکه با ارزیابی‌های صورت گرفته یک‌هزار و 195 واحد در این روستاها خسارت دیده‌اند، افزود: از این تعداد 27 روستا به صورت جدی خسارت دیده و 11 روستا به صورت ویژه شناخته شده است که مسئولیت ساخت آن با سرعت بالا بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان است.

مدیرکل بنیاد مسکن همدان با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی از سوی استان در روستاهای هدفگذاری شده دوم شهریور آغاز شده است، تأکید کرد: برای اجرای این مهم ستادی با عنوان ستاد معین بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان تشکیل شده است.

وی با اشاره به سردسیر بودن منطقه آذربایجان شرقی و نزدیک بودن فصل سرما عنوان کرد: به منظور پیشبرد بهتر و سریع‌تر کارها با هدف ایجاد مسکن برای زلزله‌زدگان، اقداماتی انجام شده که از جمله آن می‌توان به استفاده از اسکلت پیچ و مهره‌ای اشاره کرد.

ظفری ابراز داشت: از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای هر چه سریع‌تر این مهم بسیج عوامل اجرایی متعدد و استفاده از ظرفیت‌ها را می‌توان برشمرد.

وی ادامه داد: ما برآنیم تا با بهره‌گیری از توان انبوه‌سازان، بسیج سازندگی، اکیپ‌های کاری، مدیریت، نظارت و حمایت هرچه زودتر به نتیجه برسیم و با بهره‌مندی از اسکلت پیش‌ساخته فلزی با سرعت دادن به کار قبل از شروع فصل سرما نسبت به ساخت فضاهای مسکونی روستاییان اقدام شود.

مدیرکل بنیاد مسکن همدان با اشاره به اقدامات انجام شده و آواربرداری در مناطق زلزله‌زده تصریح کرد: تاکنون 51 هزار و 250 متر مکعب آواربرداری صورت گرفته است.

وی با اشاره به تهیه طرح هادی اضطراری برای بازسازی مناطق زلزله‌زده بیان داشت: تاکنون برای روستاهای منطقه، هفت مورد طرح اضطرار توسط بنیاد مسکن استان همدان تهیه شده است.

ظفری از دیگر اقدامات اجرایی در مناطق هدف را پیاده کردن 240 واحد نقشه، 216 واحد پی‌کنی، 20 مورد اجرای بتن فونداسیون و نصب 15 واحد اسکلت برشمرد.

وی ابراز داشت: تعداد انبوه‌سازانی که در سطح روستاهای مورد هدف فعالیت خود را آغاز کرده‌اند مرکب از 25 گروه است که با نیروهای انسانی، تجهیزات و ماشین‌‌آلات مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن همدان با بیان اینکه 57 نفر به ستاد بازسازی استان همدان در شهرستان اهر اعزام شده‌اند، افزود: از این تعداد 17 کارشناس در رشته‌های مختلف شامل معماری، سازه و نقشه‌برداری و 21 نفر راننده و الباقی نیز به عنوان نیروهای اداری و پشتیبانی اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به تعداد ماشین‌آلاتی که از بنیاد همدان و سایر دستگاه‌های استان به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند، یادآور شد: این ماشین‌آلات شامل هفت لودر، 23 کامیون جفت، شش کامیون تک، یک بیل مکانیکی و سه تانکر می‌شود که هم‌اکنون مشغول کار در این مناطق هستند.

ظفری تصریح کرد: 376 تن سیمان، 689 تن میلگرد، 10 سرویس آجر، 107 واحد اسکلت و یک هزار و 500 تن شن و ماسه نیز از جمله مصالحی است که توانستیم در اختیار روستاییان قرار دهیم.

وی تأکید کرد: نهایت سعی و تلاش خود را به کار می‌بریم تا ان‌شاءالله به عنوان سفیر استان بتوانیم پیش از سرد شدن هوا واحدهای مسکونی را آماده و بازسازی آنها را به پایان برسانیم تا مردم در فصل سرما در منازل خود مستقر شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن همدان با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همگام و همسو با سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها در امر خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان وارد کار شده است، این مهم را یکی از افتخارات این نهاد انقلابی دانست.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: به دستور استاندار همدان، معاونت امور استانداری، ستاد حوادث، اداره‌کل راه و شهرسازی و جمعیت هلال احمر استان به منظور حمایت، پشتیبانی و همکاری در صحنه حضور فعال پیدا کردند که جا دارد از تمام این دستگاه‌ها کمال تشکر را داشته باشیم.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول