اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد نهبندان خبر داد

بهره‌مندی 1580 دانش‌آموز و دانشجوی نهبندانی از خدمات کمیته امداد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نهبندان از حمایت و بهره‌مندی یک‌هزار و 578 دانش‌آموز، دانشجو و طلبه از خدمات این نهاد خبر داد.

بهره‌مندی 1580 دانش‌آموز و دانشجوی نهبندانی از خدمات کمیته امداد

علی قریب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: مباحث فرهنگی یکی از اموراتی است که جزو رویکرد و سیاست‌های اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان نهبندان قرار دارد.

وی با بیان اینکه توجه به مباحث فرهنگی یک نوع ارزش و آثار آن بسیار موثر است، تصریح کرد: این نهاد با تمامی توان به امورات فرهنگی جامعه هدف به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان اهمیت می‌دهد و با نگاه ویژه مباحث فرهنگی را پیگیری می‌کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نهبندان از حمایت و بهره‌مندی تعداد یک‌هزار و 578 دانش‌آموز، دانشجو و طلبه از خدمات این نهاد خبر داد و افزود: از این تعداد یک هزار و 445 نفر دانش‌آموز، 106 نفر دانشجو و 27 نفر نیز طلبه هستند.

قریب با اشاره به اینکه این نهاد به منظور تسهیل در امر تحصیل دانش‌آموزان زیر پوشش خود تعداد دو خوابگاه دخترانه و پسرانه راه‌اندازی کرده، ادامه داد: تعداد 54 دانش‌آموز دختر و 40 دانش‌آموز پسر از خدمات خوابگاهی کمیته امداد امام خمینی(ره) نهبندان برخوردار می‌شوند.

برگزاری بیش از 46 کارگاه آموزشی و جلسه مشاوره گروهی در نهبندان

وی از انجام تعداد شش اردوی زیارتی و سیاحتی ویژه دانش‌آموزان زیر پوشش امداد طی سال جاری خبر داد و گفت: این اردوها درون شهرستانی، استانی و کشوری بوده و تعداد 206 نفر از دانش‌آموز در این اردوها شرکت کردند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نهبندان عنوان کرد: برگزاری طرح فلاح برای 15 خانوار از فاز دوم نظام جامع آموزش، سه دوره کلاس‌های آموزشی برای همسران جوان به تعداد 96 نفر، آموزش مادران شهر نهبندان و روستاهای چهارفرسخ و سمافات به تعداد 37 نفر و کارگاه‌های آموزشی حجاب و عفاف در روستاهای خوانشرف و دهک از عمده اقدامات انجام شده در راستای آموزش خانواده و مشاوره است.

قریب ادامه داد: برگزاری کارگاه آموزشی خانواده آسمانی با حضور 25 نفر از زنان سرپرست خانوار، کارگاه آموزشی همسفر، کارگاه آموزشی مهدویت با حضور 45 نفر از زنان سرپرست خانوار و برگزاری کارگاه آموزشی ویژه 45 نفر از مجریان طرح خودکفایی از دیگر فعالیت‌های انجام شده در زمینه آموزش خانواده و مشاوره محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال از 140 خانوار فاز دوم نظام آموزش خانواده بازبینی انجام شده و مشکلات آنها بررسی شده و پیگیری مشکلات آنان تا حصول نتیجه ادامه می‌یابد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نهبندان اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 77 مورد مشاوره تخصصی و تعداد 379 مورد راهنمایی انجام شده است.

این مسئول متذکر شد: امسال 13 مورد آموزش گروهی با عنوان‌های نحوه ارتباط موثر، بهداشت روان (ازدواج سالم)، زندگی مشترک و آیین همسرداری، پیشگیری از مصرف مواد مخدر و آموزش نوعروسان انجام شده است.

قریب اذعان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 15 جلسه مشاوره گروهی با موضوعات چگونگی حضور در اجتماع و تقویت مهارت‌های ارتباطی، برنامه‌ریزی درسی و شیوه مطالعه صحیح و موثر، مشکلات و موانع تحصیلی و علل ترک تحصیل و تقویت روحیه و پیشگیری از افسردگی برگزار شده است.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول