اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)

سیستان‌وبلوچستان یکپارچه عزادار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان گفت: سیستان‌وبلوچستان در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) یکپارچه عزادار می‌شود.

سیستان‌وبلوچستان یکپارچه عزادار می‌شود

حجت‌الاسلام صفر قربانپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: مراسم محوری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در زاهدان با حضور هیئت‌های مذهبی و مـردم عزادار زاهدان فردا چهارشنبه ساعت 10 صبح با سخنرانی آیت‌الله عباسعلی سلیمانی امام جمعه زاهدان با شکوه خاصی در سالن امام علی (ع) حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) برپا می‌شود.

وی افزود: مراسم سوگواری رئیس مذهب تشیع روز چهارشنبه، 22 شهریورماه ساعت شش صبح در مسجد الزهرا (س) زاهدان با حضور محبان اهل بیت (ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام جان‌نثاری، از خطبای مذهبی تهران و مداحی نبوی از دیگر برنامه‌ها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: همچنین مراسم عزاداری از امروز الی 23 شهریور ماه ساعت 20 با سخنرانی خطیب توانا حجت‌الاسلام فرازی‌نیا از روحانیون بیت مقام معظم رهبری و مداحی اهل بیت (ع) حاج محمدرضا طاهری از تهران در مسجد امام جعفر صادق (ع) زاهدان واقع در خیابان هیرمند 16 برگزار می‌شود.

قربانپور بیان داشت: همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) مراسم سوگواری و عزاداری این امام همام، 21 شهریور با سخنرانی حجت‌الاسلام تاجی، از خطبای مذهبی در شهرستان خاش برگزار می‌شود.

مشاور استاندار سیستان‌وبلوچستان در امور روحانیون گفت: مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) همراه با مرثیه‌سرایی مهدی مختاری و مجتبی رمضانی امروز و فردا ساعت 20:30 دقیقه در مسجد آیت‌الله طالقانی زابل واقع در محله ریگی با همکاری هیئت مذهبی شیفتگان کوثر برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم با هدف معرفی شخصیت امام صادق (ع) و ترویج سیره عملی آن حضرت برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: به همین مناسبت در مساجد استان مراسم سینه‌زنی سنتی و نوحه‌خوانی برپا می‌شود که مردم سیستان‌وبلوچستان در این نوع عزاداری‌ها شرکت و به اهل بیت (ع) ابراز علاقه می‌کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهر ستان مرزی سراوان هم گفت: یکی از سفارشات امام جعفر صادق (ع)، صله رحم با اقوام و احترام به پدر و مادر و نماز سر وقت بوده است که باید در جامعه به آن توجه شود و زندگیمان را سرلوحه دستورات آن امام قرار دهیم.

حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان با اشاره به آیات و احادیث از قرآن کریم و ائمه در خصوص امامت افزود: امامت یعنی سرپرستی و امامت عموم مسلمین در امر دین و دنیا به نیابت از جانب پیامبر اکرم (ص) می‌باشد، جلوه نام محمد (ص) برای امام جعفر صادق (ع) به گونه‌ای بود که هرگاه نام مبارک حضرت محمد (ص) به میان می‌آمد، عظمت و کمال رسول خدا (ص) چنان در وی تأثیر می‌گذاشت که رنگ چهره‌اش دگرگون می‌شد.

وی بیان داشت: امام بزرگوار در اثر زهری که به ایشان دادند، در بستر بیماری افتاد و حتی در لحظه‌های آخر عمرشان هر وقت که بی‌هوش می‌شدند و یا دوباره به هوش می‌آمدند، سراغ افراد، اقوام و یارانشان را می‌گرفتند و ما می‌توانیم از سفارشات آن حضرت در زندگیمان سرلوحه و الگو قرار دهیم.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول