اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل بیمه مرکزی ایران:

فقط 10 درصد خانه‌های کشور در برابر حوادث غیرمترقبه بیمه هستند

خبرگزاری فارس: رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: متاسفانه فقط 10 درصد خانه‌ها در کشور در برابر حوادث غیرمترقبه بیمه هستند.

فقط 10 درصد خانه‌های کشور در برابر حوادث غیرمترقبه بیمه هستند

سیدمحمد کریمی صبح امروز در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص میزان استفاده منازل در ایران از پوشش بیمه در برابر حوادث غیرمترقبه اظهار کرد: به طور میانگین 10 درصد خانه‌های مردم در کشور زیرپوشش بیمه بوده و متاسفانه استفاده از بیمه حوادث غیرمترقبه در ایران پایین است.

وی با بیان اینکه استفاده از بیمه منازل در برابر حوادث غیرمترقبه در برخی استان‌های کشور پایین و برخی بیشتر است، افزود: متاسفانه فقط 10 درصد خانه‌های تهران در برابر حوادث غیرمترقبه بیمه شدند.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: با توجه به بروز حوادث در کشور به دلیل نوع آب و هوا و زلزله‌خیز بودن انتظار داریم مردم به سمت بیمه آمده و بیشتر به پوشش بیمه‌ای اقبال نشان دهند.

کریمی با بیان اینکه در حال حاضر بیمه‌های زندگی در کشور پایین است، افزود: آشنایی اندک مردم با ویژگی‌ها و مزیت‌های بیمه‌های زندگی سبب شده این مقوله مهم به حاشیه رانده شود در حالی که در بسیاری از کشورها بیمه‌های زندگی حرف اول را می‌زنند.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: افزایش ضریب امید به آینده همچنین گسترش فضای شادابی در جامعه در گرو توسعه بیمه‌های زندگی است که متاسفانه در کشور ما نمود چندانی ندارد.

وی تصریح کرد: آشنایی اندک مردم با ویژگی‌ها و مزیت‌های بیمه‌های زندگی سبب شده این مقوله مهم به حاشیه رانده شود در حالی که در بسیاری از کشورها بیمه‌های زندگی حرف اول را می‌زند.

کریمی اظهار کرد: در خصوص بیمه‌های زندگی تلاش در فرهنگ‌سازی داریم و در این امر رسانه‌ها قدرتمندترین ابزار برای ترویج بیمه‌های زندگی در سطح جوامع هستند.

وی خاطرنشان کرد: مردم کشور باید با انواع بیمه‌های زندگی که برای آنها صادر می‌شود آشنا شوند تا آینده و رفاه خوبی برای خود و فرزندانشان رقم بخورد.

کریمی تصریح کرد: صنعت بیمه موظف است آرامش و اطمینان را در سطح جامعه گسترش دهد که این امر در شرایط فعلی کشور یک ضرورت آشکار است.

وی با بیان اینکه تحریم‌های بیمه‌ای مصداق بارز بداخلاقی آمریکا و هم‌پیمانانش است، خاطرنشان کرد: در هیچ مقطع تاریخی و در هیچ‌یک از نقاط جهان پوشش‌های بیمه‌ای مشمول تحریم نشده ولی ما از همین تهدید هم فرصت‌های تازه پدید آوردیم.

کریمی ضمن سپاس از همکاری و همراهی تمام شرکت‌های بیمه، سرعت و دقت بیشتر آنان را در پرداخت خسارت وارده به بیمه‌گذاران مناطق زلزله‌زده خواستار شد. 

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول