اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل بیمه مرکزی ایران:

بیمه مرکزی 40 میلیارد ریال خسارت زلزله آذربایجان را پرداخت می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس کل بیمه مرکزی ایران از برآورد 40 میلیارد ریال خسارت در مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان‌شرقی و آغاز پرداخت آن به بیمه‌گذاران زلزله‌زده این استان خبر داد.

بیمه مرکزی 40 میلیارد ریال خسارت زلزله آذربایجان را پرداخت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدمحمد کریمی صبح امروز در جلسه مدیران بیمه‌های کشور و استان آذربایجان‌شرقی در تبریز با تسلیت ضایعه زلزله به مردم استان، افزود: 9 هزار فقره پرونده در این خصوص تشکیل شده و کار ارزیابی و پرداخت غرامت به زلزله‌زدگان در مرحله انجام است.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران تصریح کرد: طبق برآوردهای کارشناسان بیمه، به هر خانوار روستایی به صورت میانگین 4 میلیون تومان تعلق خواهد گرفت که این مبلغ با کمک در نظر گرفته شده دولتی می‌تواند مشکلات آسیب‌دیدگان را تا حدودی حل کند، هرچند این حادثه خسارت‌های جانی غیرقابل جبران نیز داشته است.

وی در ادامه با اشاره به بی‌توجهی مردم به امر بیمه گفت: حادثه هیچ‌گاه خبر نمی‌کند و از این دست مسائل ممکن است هر لحظه در هر جایی به وقوع بپیوندد بنابراین در درجه اول مسئولان باید به فکر و تدبیر لازم بوده و در اولویت بعدی مردم به بیمه خانه و عمر توجه لازم را نشان دهند.

کریمی با انتقاد از عدم استفاده مردم از پوشش‌های بیمه‌ای تصریح کرد: ضعف اطلاع‌رسانی در این زمینه بیش از هر موردی خودنمایی می‌کند که جا دارد رسانه‌ها و اصحاب رسانه در این خصوص به مردم و شناساندن بیمه و خدمات آن کمک کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران افزود: معتقدیم هم‌اینک و از همین استان باید آغاز کرد و از آنجا که تبریز شهر «اولین‌ها» بوده و هست انتظار می‌رود در این امر نیز «اولین» بوده و استفاده از پوشش‌های بیمه‌ای و گسترش آن از اینجا آغاز شود.

کریمی در ادامه به بحث نقش دولت و بیمه در امر حوادث و بحران‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: برای دولت مقدور نیست این حجم خسارت‌ها را پرداخت کند و همین قدر که ملزومات اولیه نظیر اسکان، آب، برق و دیگر مایحتاج ضروری را در شرایط بحران فراهم کند کاری بزرگ انجام داده است و در اینجا نقش بیمه در پرداخت هزینه‌ها برای بازسازی و جبران خسارت‌ها پررنگ شده و به خوبی می‌تواند جبران ضرر و زیان کند.

کریمی افزود: با بروز حادثه در منطقه‌ای، سیل کمک‌های مادی و معنوی به آنجا سرازیر می‌شود اما بعد از مدتی همه چیز فروکش کرده و شرایط به حالت عادی برمی‌گردد، اینجاست که پوشش‌های بیمه‌ای به خوبی می‌توانند تا پایان بحران همراه مردم بوده و با پرداخت خسارت، بخشی از زیان‌ها را جبران کنند.

وی تصریح کرد: هدف از سفر به آذربایجان ضمن ابراز همدردی با هموطنان بررسی اوضاع خسارت‌ها و نحوه کمک در پرداخت هزینه‌های مورد نیاز با استفاده از پوشش‌های بیمه‌ای است که امید است با هماهنگی‌های صورت گرفته بتوان هرچه زودتر پرداخت‌ها را به پایان رساند.

رئیس کل بیمه مرکزی تاکید کرد: فراگیر شدن صنعت بیمه در کشور نیازمند یک عزم ملی است و رسانه‌ها در آگاهی‌بخشی و آشناسازی مردم با فرهنگ بیمه نقش انکارناپذیری دارند. 

کریمی افزود: مباحث مرتبط با گسترش فرهنگ بیمه باید به کرات در رسانه‌ها منعکس شود تا مردم از ابعاد گوناگون، شرح خدمات، مأموریت‌ها و ظرفیت‌های این صنعت مطلع شوند.

وی تصریح کرد: غفلت در زمینه توسعه فرهنگ بیمه نابخشودنی است و تمام دستگاه‌ها و نهادها و به خصوص اصحاب رسانه باید با یافتن راهکارهایی، ضریب نفوذ بیمه در کشور را بالا ببرند.

رئیس کل بیمه مرکزی امروز به همراه جمعی از مدیران بیمه کشور عازم مناطق زلزله‌زده شد تا از نزدیک در جریان میزان خسارت‌ها و نحوه فعالیت شرکت‌های بیمه‌ای در کمک به مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول