اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت بویراحمد با اشاره به مزایای پزشک خانواده:

نگه‌داری دارو در منزل حکم بمب و سم را دارد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت بویراحمد با اشاره به مزایای طرح پزشک خانواده گفت: یکی از مزایای این طرح استفاده درست از دارو است زیرا دارو اگر درست مصرف نشود، حکم بمب و سم را دارد.

نگه‌داری دارو در منزل حکم بمب و سم را دارد

خسرو مشرف‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: اکنون مدیریت بر سلامت مردم، حوزه‌های گسسته و متعددی دارد که با اجرای طرح پزشک خانواده مدیریت بر سلامت مردم، نظام‌مند و هدفمند می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد بیان کرد: باید سلامت هر فرد ایرانی تحت یک مدیریت واحد باشد تا بتوان بهترین تصمیمات را به موقع برای حفظ سلامتی و درمان وی اتخاذ کرد.

وی امر مهم در طرح پزشک خانواده را مریض نشدن افراد خواند و گفت: ما در طرح پزشک خانواده به دنبال این هستیم که فرد یاد بگیرد و به وی کمک کنیم که چگونه می‌شود بیمار نشویم و یا کمتر بیمار شویم.

مشرف‌زاده ادامه داد: در حال حاضر وقتی فردی یک سرماخوردگی ساده هم دارد با صرف هزینه‌های بسیار به چندین پزشک مراجعه می‌کند و با کوله‌باری از دارو به منزل برمی‌گردد که این داروها سرنوشتی جز سطل آشغال ندارند.

وی این هزینه‌ها را در زندگی مردم زیادی و بی‌دلیل دانست و ابراز داشت: در طرح پزشک خانواده از دارو استفاده درست می‌شود و خدمات ویزیت، دارو و مراحل درمان تا یک حد خاصی کاملا رایگان بوده و تنها 10 درصد هزینه‌های آزمایشگاهی و مراجعه به متخصص از بیمار دریافت می‌شود.

مشرف‌زاده افزود: مصرف و خرید داروهای زیاد و غیر لازم علاوه بر هزینه‌هایی که بر دوش مردم دارد تا 75 درصد نیز برای دولت هزینه دارد، در حالی که می‌شود مانع صرف این هزینه‌ها از جیب بیت‌المال شد.

این مسئول حوزه سلامت در شهرستان بویراحمد با اشاره به اهمیت اجرای طرح پزشک خانواده از استقبال مردم از این طرح خبر داد و گفت: در این طرح هم مردم سود می‌برند و هم پزشکان.

وی تصریح کرد: طرح پزشک خانواده به دنبال این است که افراد مریض نشوند و اگر هم شدند برای درمان خود هر کاری انجام ندهند و هر هزینه‌ای را پرداخت نکنند بلکه یگ گروه پزشکی مشکل وی را مدیریت کنند تا با صرف کمترین هزینه و وقت سلامتی‌اش را بازگرداند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول