اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام دانشکده علوم پزشکی آبادان:

کد ارجاع در طرح پزشک خانواده در محوریت است

خبرگزاری فارس: قائم مقام دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در طرح پزشک خانواده با برخورداری از کد ارجاع می‌توان در شهرستان‌های دیگر نیز درمان را ادامه داد.

کد ارجاع در طرح پزشک خانواده در محوریت است

نصرالله حسونی بحرینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان اظهار کرد: بر اساس طرح پزشک خانواده، شهروندان پس از مراجعه به پزشک منتخب خود در صورت نیاز به متخصص با اخذ کد ارجاع، به پزشک متخصص مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه با برخورداری از همین کد می‌توان در شهرستان‌های دیگر نیز درمان را ادامه داد، گفت: اجرای طرح پزشک خانواده هم‌اکنون سرلوحه کار وزارت بهداشت است چنان‌که وزیر بهداشت خود را پزشک خانواده می‌‌داند.

قائم مقام و معاون درمان و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان اضافه کرد: در طرح پزشک خانواده، بیمار برای درمان حداقل هزینه‌ها را متحمل شده و بخش اعظم این هزینه بر عهده بیمه است.

وی بیان کرد: در این طرح هم افراد و هم پزشکان عمومی و متخصص همگی باید زیر نظر بیمه بوده در غیر این‌صورت طرح به آنها تعلق نگرفته و باید هزینه‌های ویزیت آزاد را متحمل شوند.

 

* هزینه‌های درمان تقریباً رایگان است

حسونی بحرینی با بیان اینکه البته به‌طور حتم نمی‌توان گفت که طرح پزشک خانواده با هیچ مشکلی روبه‌رو نمی‌شود، اظهار کرد: ممکن است این طرح دارای مشکلات و نواقصی هم باشد اما مزایای آن بر معایبش غلبه و برتری دارد.

وی همچنین عنوان کرد: در این طرح تعرفه‌ای که بیمه برای پرداخت به پزشکان در نظر گرفته بیشتر از وضعیت کنونی است پس همین امر موجبات همکاری پزشکان و ایجاد انگیزه آنها را برای تعامل دوچندان می‌کند.

قائم مقام و معاون درمان و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان اظهار کرد: از کسانی که تا به حال برای شرکت در این طرح اقدام نکرده‌اند می‌خواهیم این فرصت را از دست ندهند زیرا در طرح پزشک خانواده، هزینه‌های درمان تقریباً رایگان است.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول