اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز صورت گرفت

تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره عکس زندگی شهری و شهروندی

خبرگزاری فارس: به همت امور گردشگری حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری ورامین و با همکاری کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ورامین، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره عکس زندگی شهری و شهروندی برگزار شد.

تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره عکس زندگی شهری و شهروندی

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ساعتی پیش به همت امور گردشگری حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری ورامین و با همکاری کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ورامین، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره عکس زندگی شهری و شهروندی برگزار و با اهدای هدیه، لوح یادبود و تندیس از عکاسان برجسته و برگزیده این جشنواره تجلیل شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی طی سخنانی در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های این جشنواره گفت: تفکرات، دیدگاه‌ها و نظرات شهروندان نقش مهم و تاثیرگذاری در برنامه‌ریزی‌های کلان شهری دارد.

محمد راشدی تصریح کرد: شهرداری ورامین با اعتقاد به این نقش سازنده، تاکنون با برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های متعددی، زمینه‌های حضور و مشارکت بیشتر شهروندان را در مسائل شهری و شهروندی و کمک به مدیریت شهری ورامین فراهم کرده است.

وی در ادامه برگزاری جشنواره و نمایشگاه عکس زندگی شهری و شهروندی را محصول همین تفکر دانست و خاطرنشان کرد: این جشنواره و آثار ارسالی توسط هنرمندان عکاس ثابت کرد که شهروندان و هنرمندان نگاه‌های موشکافانه‌ای به حوزه شهر داشته و در به تصویر کشیدن جاذبه‌های متفاوت و زشتی و زیبایی‌های شهری نگاه‌های خلاقانه‌ای دارند.

مسئول امور گردشگری شهرداری ورامین و دبیر این جشنواره نیز طی سخنانی گفت: برگزاری جشنواره و نمایشگاه عکس زندگی شهری و شهروندی فرصت مناسبی برای رقابت عکاسان هنرمند شهر ورامین در زمینه به تصویر کشیدن نقطه نقطه شهر از زاویه دوربین عکاسی بود.

محمدرضا تاجیک عکس را حاصل یک تفکر و نگاه ویژه دانست و افزود: عکس ثبت یک لحظه و بیان یک واقعیت و حاوی دائرة‌المعارفی از معانی و بیان است که در حوزه‌های گوناگون زندگی می‌تواند نقش موثر خویش را ایفا کند.

دبیر جشنواره و نمایشگاه عکس زندگی شهری و شهروندی با اشاره به جزئیات این جشنواره گفت: تعداد 740 عکس توسط 40 عکاس به دبیرخانه جشنواره ارسال و پس از داوری آثار توسط سه تن از عکاسان با سابقه، تعداد 32 عکس به بخش نمایشگاه جشنواره راه یافت و با توجه به زمینه ها و موضوعات در نظر گرفته شده در فراخوان، پنج عکاس به عنوان هنرمندان برتر معرفی شدند.

کارشناس ارشد عکاسی و مدرس دانشگاه نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: عکاسان ورامین نگاه خلاقانه ویژه‌ای در به تصویر کشیدن موضوعات دارند که این امر از جمله ویژگی‌های شاخص عکاسان بومی این شهر است.

سید نیما پورحسینی با توصیه به عکاسان جوان و آماتور گفت: خوب و زیاد دیدن مناظر و زیاد عکاسی کردن منجر به کسب دانش تجربی این هنر فاخر شده و عکاسان به زاویه‌هایی در به تصویر کشیدن مناظر می‌رسند که فقط اختصاص به خود آنان دارد.

این کارشناس ارشد عکاسی در پایان سخنان خود عنوان کرد: آینده‌ای درخشان پیش روی عکاسان هنرمند و جوان این شهر است و تصاویر این نمایشگاه نشان داد که این هنر در شهر ورامین به خوبی به جایگاه ویژه‌ای در نزد هنرمندانش رسیده است.

در ادامه مراسم مژده رازقندی، ابوالفضل حداد، فاطمه شیرکوند، کاوه کلانتری و معصومه رستمی به عنوان هنرمندان عکاس برتر معرفی و با اهدای هدیه، لوح یادبود و تندیس بزرگ جشنواره از آنان تجلیل و در پایان به همه عکاسان شرکت کننده دیگر نیز لوح یادبود و تندیس کوچک جشنواره اهدا شد.

در پایان این مراسم با حضور مسئولان و هنرمندان، نمایشگاه تصاویر منتخب عکاسان برگزیده افتتاح و مورد بازدید قرار گرفت. 

این گزارش حاکی است، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره عکس زندگی شهری و شهروندی با حضور حجت الاسلام سید احمد حسینی رئیس شورای اسلامی شهرستان ورامین و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ورامین، بهزاد حسینی، سید رضا احمدی و جعفر اردستانی از اعضای شورای اسلامی شهر ورامین، سید ابوالفضل قاسمی معاون خدمات شهری، محسن خایف و اکبر کهزادی روسای اداره‌های حراست وبازرسی شهرداری ورامین، مجید ژاله نیا رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ورامین، محمد تقی رودگر رئیس انجمن نمایش ورامین، رحمت قاسمی رئیس اتحادیه عکاسان ورامین و جمعی از مدیران و هنرمندان عکاس شهرستان ورامین برگزار شد.

انتهای پیام/ب10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول