اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی:

زیرساخت‌های گردشگری در روستای کوهستانی «چراغیل» آذرشهر فراهم شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از آماده شدن زیرساخت‌های گردشگری در روستای هدف گردشگری «چراغیل» شهرستان آذرشهر خبر داد.

زیرساخت‌های گردشگری در روستای کوهستانی «چراغیل» آذرشهر فراهم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی یادآور شد: روستای «چراغیل» آذرشهر از جمله روستاهای هدف گردشگری است که در جریان سفر استانی رئیس‌جمهور محترم مصوباتی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های گردشگری روستای «چراغیل» توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی تامین شده و برای سرمایه‌گذاری و واگذاری به بخش خصوصی آماده و در دست پیگیری است.

محمدی ساخت آلاچیق، بوفه و سرویس‌های بهداشتی در این روستا را از جمله زیرساخت‌های گردشگری تامین شده در روستای هدف گردشگری «چراغیل» شهرستان آذرشهر عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، این روستا را به واسطه طبیعت زیبا و کوهستانی‌اش، خاص و منحصر به فرد خواند و گفت: روستای هدف گردشگری چراغیل در دامنه کوه سهند واقع شده و در مسیر آذرشهر به روستای «گنبرف» قرار دارد.

وی با اشاره به معماری این روستای کوهستانی اظهار داشت: خانه‌های صخره‌ای، مسجد سنگی، طبیعت بی‌بدیل و مناظر طبیعی از ویژگی‌های منحصر به فرد این روستا به شمار می‌رود و معماری جالب و خاص نیز آن را در زمره روستاهای هدف گردشگری آذربایجان‌شرقی قرار داده است.

محمدی همچنین افزود: باغات میوه و تنوع و کیفیت بالای محصولات آن نیز می‌تواند پاسخگوی علایق گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت در سراسر کشور باشد.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول