اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط میراث فرهنگی کرمان صورت گرفت

کسب رتبه برتر کشوری در جذب سرمایه‌گذار مناطق گردشگری

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: مناطق گردشگری استان نیازمند سرمایه‌گذاری است و در این راستا 6 سرمایه‌گذار برای مناطق نمونه گردشگری جذب کردیم و جزو استان‌های برتر کشور هستیم.

کسب رتبه برتر کشوری در جذب سرمایه‌گذار مناطق گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، هادی ایرانمنش عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد این اداره کل طی دو سال اخیر تصدی خود اظهار داشت: از نظر نوع مدیریت طی دو سال اخیر عملکرد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت‌ها و جریان گردشگری در استان افزود: برای جذب گردشگر نیازمند بستر مناسب هستیم و در این زمینه اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

ایرانمنش ابراز داشت: در حوزه زیرساخت‌های گردشگری دو کمپینگ را به 10 کمپینگ افزایش دادیم که در مناطق انار، رفسنجان، گوغر بافت، خبر بافت، چشمه عروس رابر، سیرچ، فهرج، فاریاب، جاده قدیم کرمان به ماهان و... واقع شده‌اند.

وی با بیان اینکه معرفی ظرفیت‌های گردشگری برنامه‌ریزی‌های خاص خودش را می‌طلبد، تصریح کرد: اجرای سیاست‌های تبلیغاتی و حضور در جشنواره‌ها از جمله این اقدامات است.

ایرانمنش با اشاره به اینکه در زمینه معرفی جاذبه‌های گردشگری استان کارهای خوبی انجام شده است، خاطرنشان کرد: طی دو سال اخیر با برگزاری دو دوره جشنواره لاله‌زار و ارتقای کیفیت و ثبت این جشنواره در تقویم معاونت گردشگری سازمان، برگزاری جشنواره‌های کلوت‌های شهداد، خرما، گردو و ارگ هزار راین در راستای معرفی بیش از پیش استان گام برداشتیم.

وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر خشت بنای بسیاری از کارها را گذاشته‌ایم، گفت: در حوزه استانداردسازی زیرساخت‌های گردشگری، مراکز اقامتی و هتل‌های استان گام‌های خوبی را برداشتیم.

ایرانمنش عنوان کرد: برقراری پروازهای هواپیمایی به سمت استان‌های همدان و اصفهان نیز از سوی آژانس‌های هواپیمایی استان در حال پیگیری است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان داشت: در مناطق گردشگری استان که مصوبه هیئت دولت را داریم نیازمند سرمایه‌گذاری است و در این راستا شش سرمایه‌گذار برای مناطق نمونه گردشگری جذب کردیم که در این زمینه جزو استان‌های برتر کشور هستیم.

وی افزود: در حال حاضر شش مورد موافقت اصولی صادر کردیم و در پنج منطقه سرمایه‌گذاری دیگر نیز در حال صدور موافقت اصولی هستیم.

ایرانمنش با اشاره به سایر اقدامات انجام شده در زمینه زیرساخت‌های گردشگری استان اظهار داشت: پروژه راه دسترسی منطقه گردشگری رشیدفرخی، ماندگار و بندر هنزا را انجام و در منطقه دلفارد نیز مشکل مخابرات را رفع کردیم.

وی تصریح کرد: در حوزه توسعه زیرساخت‌های گردشگری صدور 49 فقره موافقت اصولی شامل هتل، مهمانپذیر، مجتمع خدماتی و رفاهی و... در راستای توسعه زیرساخت‌ها بوده است.

ایرانمنش با اشاره به بحث افزایش ظرفیت‌های اقامتی استان خاطرنشان کرد: تا سال 89 تعداد 23 هتل داشتیم که اکنون به 24 هتل افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: تا سال 89 تعداد 29 مهمانپذیر داشتیم که اکنون این تعداد به 33 مورد رسیده است.

ایرانمنش گفت: طی دو سال اخیر تعداد تخت‌های هتل به 2 هزار و 198 تخت و تعداد تخت‌های مهمانپذیر به یک‌هزار و 180 تخت افزایش یافته است.

وی با اشاره به کسب رتبه در زمینه عملکرد ستاد تسهیلات سفر نوروزی استان در سال جاری ابراز داشت: امسال ارزیابی عملکرد استان‌ها متفاوت از سال‌های گذشته بود به گونه‌ای که تنها 11 استان به عنوان برتر انتخاب شدند که استان کرمان هم جزو این استان‌ها بود و در حوزه ارائه خدمات به مسافران نوروزی عملکرد خوبی داشتیم.

ایرانمنش بیان داشت: در حوزه آموزش، توسعه و ترویج صنایع دستی استان نیز اقدامات خوبی انجام شده و توانستیم طی دو سال اخیر 7 هزار و 412 نفر را در 30 رشته صنایع دستی آموزش دهیم.

وی افزود: در حوزه جنوب استان کرمان 2 هزار و 480 نفر به صورت مجزا در شش رشته صنایع دستی آموزش دادیم.

ایرانمنش ابراز داشت: سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش صنایع دستی موجب اشتغال می‌شود و ما نیز در این زمینه به خوبی سرمایه‌گذاری کردیم.

وی اظهار داشت: طی دو سال گذشته برای 12 هزار و 511 نفر آموزش دیده حوزه صنایع دستی کارت شناسایی صادر شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در زمینه حمایت از صنعت‌گران نیز اقدامات خوبی در زمینه احیای رشته‌های منسوخ شده از جمله ترمه بافی، تراش شیشه و سفالگری انجام شده است.

وی بیان داشت: تراش سنگ‌های قیمتی را برای نخستین بار در استان کرمان راه‌اندازی کردیم و ظرفیت‌های خوبی در این حوزه داریم.

ایرانمنش خاطرنشان کرد: تراش سنگ‌های قیمتی را در شهرستان‌های کرمان، سیرجان، شهربابک آغاز کردیم و استقبال خوبی هم انجام شده است.

وی تصریح کرد: تهیه اطلس صنایع دستی استان اقدام بسیار خوبی است که اکنون آماده شده است.

ایرانمنش با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه بیمه صنعت‌گران صنایع دستی عنوان کرد: با همکاری بیمه تأمین اجتماعی 4 هزار و 840 نفر برای بیمه معرفی شدند و این مهم برای نخستین بار در استان کرمان انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: در حوزه ایجاد اشتغال در حوزه مشاغل خانگی کار مشترکی با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان انجام شده و در این راستا یک‌هزار و 330 نفر برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند.

ایرانمنش گفت: تفاهمنامه‌ای با صندوق مهر امام رضا (ع) استان داریم که در این راستا 212 نفر صنعتگر را برای دریافت تسهیلات معرفی کردیم.

وی افزود: با اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، اداره کل بهزیستی، اداره کل پست، اداره کل امور عشایری و بسیج در راستای آموزش تفاهمنامه داریم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: از جمله اقدامات در راستای ترویج صنایع دستی برگزاری کارگاه‌های مهر اصالت است که در این بخش در حوزه فرش و گلیم مهر اصالت جهانی را دریافت کردیم.

وی ابراز داشت: کارگاه‌های مهر اصالت ملی را نیز برگزار کردیم آثار 20 هنرمند ارزیابی شد و موفق به دریافت مهر اصالت شدند.

ایرانمنش با بیان اینکه در راستای ترویج صنایع دستی نمایشگاه صنایع دستی ملی را در باغ موزه هرندی برگزار کردیم، اظهار داشت: برگزاری دو همایش در زمینه صنایع دستی، راه‌اندازی نخستین خانه صنایع دستی کشور پس از تهران در کرمان، نگارخانه صنایع دستی، موزه صنایع دستی و برگزاری ماهانه نمایشگاه‌های صنایع دستی از جمله اقدامات انجام شده در راستای توسعه صنایع دستی استان است.

وی تصریح کرد: در شهرستان‌های شهربابک و سیرجان خانه‌های صنایع دستی را راه‌اندازی کردیم.

ایرانمنش بیان داشت: باید در تمام شهرستان‌ها یک فروشگاه برای معرفی صنایع دستی داشته باشیم که اکنون این مهم در شهرستان‌های کرمان و رفسنجان محقق شده است.

وی افزود: در خانه صنایع دستی کرمان یک کتابخانه تخصصی در این زمینه راه‌اندازی شده که شامل 400 موضوع مختلف است.

انتهای پیام/ی10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول