اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهر‌ماه امسال در شیراز صورت می‌گیرد

برگزاری جشنواره محیط زیست در آموزه‌های رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست استان فارس گفت: نخستین جشنواره فیلم و عکس محیط ‌زیست در آموزه‌های رضوی در شیراز برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره محیط زیست در آموزه‌های رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسینعلی ابراهیمی‌‌کارنامی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نخستین جشنواره فیلم و عکس محیط‌ زیست در آموزه‌های رضوی مهرماه سال جاری در شیراز برگزار می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان فارس گفت: سوم مهر‌ماه امسال شیراز میزبان اختتامیه بخش آماتور نخستین جشنواره محیط زیست در آموزه‌های رضوی است.

وی افزود: این جشنواره با عنوان روز محیط‌بان برای نخستین بار در کشور برگزار می‌شود.

ابراهیمی‌کارنامی افزود: استان‌های فارس، خوزستان،‌ تهران، خراسان‌رضوی و آذربایجان‌شرقی به‌ عنوان محور در نخستین جشنواره در کشور انتخاب شده‌اند.‌

وی گفت: ستادهای برگزاری این جشنواره از دو هفته قبل در این استان‌ها فعال شده است و کمیته‌‌های برگزارکننده کار خود را به طور رسمی آغاز کرده‌اند.

مدیرکل محیط زیست استان فارس ادامه داد: فراخوان این جشنواره اول شهریور‌ماه منتشر شده است.

این مسئول گفت: از تولید‌کنندگان فیلم و عکس در دو بخش حرفه‌ای و آماتور دعوت شده است تا آثار خود را به دبیرخانه‌های تعیین شده ارسال کنند.

وی اضافه کرد: خراسان‌رضوی به‌ عنوان میزبان و دبیرخانه بخش حرفه‌ای این جشنواره تعیین و شهر شیراز نیز به‌ عنوان میزبان برای استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان‌وبلوچستان، کرمان و اصفهان انتخاب شده است.

ابراهیمی‌‌کارنامی تصریح کرد: دبیرخانه نخستین جشنواره فیلم و عکس محیط‌ زیست در آموزه‌های رضوی نیز در اداره کل محیط زیست استان فارس مستقر شده است.

وی در ادامه با اشاره به زمان تعیین شده برای ارسال آثار تصریح کرد: زمان تعیین شده برای ارسال آثار تا 24 شهریور‌ماه جاری بوده اما این زمان تا 26 شهریور‌ماه تمدید شده است.

مدیرکل محیط زیست استان فارس اضافه کرد: تاکنون از استان‌های فارس و اصفهان 112 عکس و 12 فیلم به جشنواره ارسال شده است.

این مسئول تصریح کرد: سایر استان‌ها نیز تا پایان امروز آثار خود را به دبیرخانه ارسال می‌کنند.

وی ادامه داد: آثار ارسالی در قالب کتاب منتشر شده و در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

ابراهیمی‌کارنامی از برپایی نمایشگاهی از آثار رسیده خبر داد و اضافه کرد: از میان آثار رسیده، داوران سه اثر در بخش عکس و سه اثر در بخش فیلم را به ‌عنوان آثار برتر انتخاب کرده و سوم مهر‌ماه معرفی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اهداف اصلی این جشنواره ایجاد حساسیت در حفظ محیط زیست، حفظ و حراست از زمین و عرصه‌های طبیعی، توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست، انعکاس اهمیت مشارکت مردم در حفظ محیط زیست، معرفی ارزش‌های تنوع زیستی و زیست‌بوم‌ها، جلب توجه کانون‌های هنرمندان به مسائل زیست‌محیطی و تنوع زیستی بوده است.

مدیرکل محیط‌ زیست استان فارس تصریح کرد: رایزنی‌هایی انجام شده تا در صورت امکان از هر استان حداقل یک عکس و یک فیلم به‌ عنوان منتخب از سوی هیئت داوران انتخاب و معرفی شود.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول