اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعدازظهر امروز صورت می‌گیرد

گردهمایی دوستداران میراث فرهنگی منطقه شمال فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی فارس از برگزاری نخستین گردهمایی بزرگ دوستداران میراث فرهنگی منطقه شمال فارس با عنوان «میراثی برای فردا» در بعد‌از‌ظهر امروز در شهرستان خرم‌بید خبر داد.

گردهمایی دوستداران میراث فرهنگی منطقه شمال فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، فریدون فعالی با بیان اینکه این گردهمایی با هدف بررسی تأثیر مشارکت مردم در حفاظت از آثار تاریخی و داشته‌ها و هویت ملی برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این گردهمایی بزرگ که با همکاری انجمن دوستداران میراث فرهنگی فارس اجرا می‌شود دوستداران میراث فرهنگی منطقه شمال این استان از شهرستان‌های آباده، اقلید، بوانات، خرم‌بید، ارسنجان و پاسارگاد در نشستی صمیمی گرد هم می‌آیند تا در زمینه حفاظت از آثار و بناهای تاریخی از نزدیک با مسئولان امر گفت‌وگو کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: این آثار میراثی است که از گذشتگان برای ما به یادگار مانده است و مالکیت آن متعلق به فرد فرد ایرانیان بوده لذا وظیفه تمام مردم است که در حفاظت از داشته‌های خود بکوشند و نگذارند به آسانی اموال ارزشمند ملی ما توسط افراد ناآگاه تخریب شود و یا به تاراج برود.

فعالی اضافه کرد: این گردهمایی‌ها در چهار نقطه شمال، مرکز، شرق، جنوب و غرب استان فارس برگزار می‌شود و در تلاشیم با مشارکت‌جویی از مردم و فعال‌سازی انجمن‌ها، سازمان‌های مردمی و NGOها در حفاظت هرچه بیشتر آثار و بناهای تاریخی فرهنگی این استان بکوشیم.

وی در پایان از دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر، فرمانداری، شهرداری و شورای شهر، مرکز خرم‌بیدشناسی و انجمن دوستداران میراث فرهنگی خرم‌بید که در برگزاری این گردهمایی مشارکت داشته‌اند، تقدیر کرد.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول