اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از 2 سال سرپرستی

سرپرست میراث فرهنگی کرمان استعفا داد

خبرگزاری فارس: مدیر فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان استعفای سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان را تأیید کرد.

سرپرست میراث فرهنگی کرمان استعفا داد

محمدمهدی افضلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: تا زمان معرفی مدیر جدید این اداره کل سرپرست فعلی به امور جاری رسیدگی می‌کند.

وی با اشاره به عملکرد دو سال اخیر این اداره کل افزود: از سال 89 با تغییر مدیریت وقت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان‌، نیروها و گروه‌های سیاسی به جای کمک به ساماندهی وضعیت این مجموعه و برطرف شدن بحران‌های موجود برای تصاحب صندلی مدیریت این اداره کل حرکت کرده و با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند.

افضلی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته افراد مختلفی برای تصدی‌گری مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در نظر گرفته شدند، تصریح کرد: بعضی از این افراد از روش‌های غیر معمول برای اخلال در این اداره کل بهره بردند.

وی با تایید استعفای سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان افزود: این اقدام با هدف ایجاد فضای بیشتر برای معرفی شخص واجد شرایط برای مدیریت این اداره کل صورت گرفته است.

این مسئول با اشاره به اینکه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارای حوزه‌های تخصصی مختلفی است، گفت: امیدواریم فردی که دارای تجربه مناسب در این حوزه‌هاست در رأس این اداره قرار گیرد.

افضلی در مورد عملکرد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان طی دو سال گذشته بیان کرد: با توجه به شرایط و بحران‌های این اداره کل حرکت و عملکرد نهاد مذکور مطلوب بوده و توانسته است در بعضی از حوزه‌ها بیش از میانگین کشوری عمل کند.

وی با بیان اینکه حوزه میراث فرهنگی و گردشگری تأثیرپذیر از تصمیمات و رویدادهای ملی و بین‌المللی است، افزود: نباید برخی از کاستی‌های موجود را به حساب ناکارآمدی و عدم موفقیت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گذاشت.

افضلی از سرمایه‌گذاری مطلوب دولت‌های نهم و دهم در توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان کرمان خبر داد و تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در زمینه جذب سرمایه‌های سرگردان بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف گردشگری موفق عمل کرده است.

وی احداث هتل ناجی جیرفت و مجموعه‌های گردشگری ماندگار کوهپایه کرمان را نمونه‌هایی از جذب سرمایه‌های سرگردان بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف گردشگری و میراث فرهنگی برشمرد.

افضلی خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اجرای برنامه‌های مختلف در رسانه ملی و شبکه‌های بین‌المللی، حضور در نمایشگاه‌های خارج از کشور، همایش‌ها و جشنواره‌ها به معرفی آثار تاریخی و گردشگری این خطه پرداخته است.

وی با بیان اینکه در دولت هشتم فقط ارگ تاریخی بم به واسطه زلزله دلخراش سال 82 به صورت اضطراری در فهرست آثار جهانی به ثبت رسید، بیان کرد: در دولت‌های نهم و دهم باغ شاهزاده به عنوان دومین اثر کرمان در فهرست آثار جهانی ثبت شد.

افضلی عنوان کرد: در آینده‌ای نزدیک روستای تاریخی میمند به عنوان سومین اثر استان کرمان در فهرست آثار جهانی به ثبت می‌رسد که استان کرمان به همراه استان اصفهان دارای بیشترین آثار ثبت شده در این فهرست می‌شوند.

وی افزود: با اختصاص مناسب اعتبارات عمرانی در دولت‌های نهم و دهم بسیاری از بناهای تاریخی استان کرمان مورد مرمت و بازسازی قرار گرفتند که این امر موجب ثبت بسیاری از این آثار در فهرست آثار ملی شد.

افضلی اذعان کرد: در نقد و بررسی عملکرد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان طی دو سال گذشته باید علاوه بر کاستی‌های موجود به نقاط قوت و ظرفیت‌ها نیز توجه کرد و راهکارهای مناسب را ارائه داد.

وی ابراز امیدواری کرد که هرچه سریع‌تر وضعیت مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان مشخص تا فضا برای ارائه خدمت مطلوب‌تر به مردم و عمل به تعهدات دولت ایجاد شود.

افضلی با بیان اینکه در دولت هشتم بسیاری از آثار تاریخی و باستانی استان کرمان به واسطه سوء‌مدیریت‌ها به غارت رفت، بیان کرد: در دولت‌های نهم و دهم حفاری‌های غیر مجاز به صفر رسیده است.

انتهای پیام/آ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول