اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور صاحب خانه قدیمی شریعت صورت گرفت

ارائه اسناد تاریخی با قدمتی 300 ساله به میراث فرهنگی اردبیل

خبرگزاری فارس: با حضور نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی اسناد تاریخی به ویژه سه قطعه عکس به قدمت 300 ساله از سوی صاحب خانه تاریخی شریعت به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تحویل داده شد.

ارائه اسناد تاریخی با قدمتی 300 ساله به میراث فرهنگی اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صبح امروز و در آیین اهدای این اسناد و عکس‌های تاریخی شهر اردبیل نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از همت و درایت محمد شریعت از خاندان با اصالت شریعت در اردبیل در تحویل اسناد و عکس‌های تاریخی به اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری اردبیل قدردانی کرد و این حرکت را نشانه فرهنگ‌ دوستی و ارزش قائل شدن به تاریخ و هویت این دیار توصیف کرد.

کمال‌الدین پیر‌موذن با اشاره به شکوه و عظمت تاریخ اردبیل در اعصار و قرون مختلف اظهار داشت:‌ اردبیل بر اساس استنادات تاریخی به ویژه نوشته‌های برجای مانده در روسیه در قرن 17 از شهرهای باشکوه ایران بوده که معماری، فرهنگ، تمدن و اصالت آن منشأ شوکت و عظمت سایر دیار بوده است.

وی گفت:‌ از منظر تاریخی اردبیل در دامن خود بزرگان، عالمان و ادیبان بسیاری را پرورش داده است به طوری که آثار تمدنی و تاریخی آن نه تنها در کشورمان بلکه در دنیا جزو افتخارات و میراث گرانبهاست که در یک حرکت مناسب از خاندان با اصالت شریعت که سال‌ها در این دیار زیسته‌اند و هم اکنون در خارج از کشور هستند آثار ارزشمندی در اختیار میراث فرهنگی استان قرار می‌گیرد تا ضمن مرمت خانه تاریخی شریعت این آثار در موزه‌ها به نمایش عموم گذاشته شود.

این نماینده مجلس با یادآوری اینکه خانه شریعت در منطقه اوچدکان واقع شده است، خاطرنشان کرد:‌ از مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در احیای خانه‌های تاریخی و همچنین بناهای ارزشمند در محلات مختلف به ویژه عالی‌قاپو و اوچدکان قدردانی می‌کنیم.

پیر‌موذن یادآور شد: ما نیز با تمام توان خود از طریق مجلس پیگیر کمک به احیا و مرمت آثار تاریخی در اردبیل هستیم تا با محوریت تاریخ صفویه این آثار ارزشمند احیا شده و مورد بازسازی و مرمت قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این مراسم محمد شریعت ساکن کشور آلمان نیز از حضورش در اردبیل و زادگاه خود ابراز خرسندی کرد و بیان داشت: از میراث فرهنگی استان در احیای خانه پدری‌مان قدردانی می‌کنیم و سه قطعه عکس تاریخی با قدمت 300 ساله در اختیار این مجموعه قرار می‌دهیم تا همه مردم می‌توانند با فرهنگ و تاریخ این دیار آشنا شوند.

وی افزود: بنده اسناد و آثار دیگری نیز از تاریخ و هویت این دیار دارم که سعی خواهم کرد در سفرهای بعدی این اشیا و اسناد تاریخی را در اختیار میراث فرهنگی قرار دهم تا از این میراث برجای مانده نسل‌های بعدی نیز اطلاع یافته و آگاهی کسب کنند.

شریعت با بیان اینکه اردبیل با تاریخ و هویت چندین هزار ساله در سراسر دنیا و حتی کشور آلمان که بنده در آن سکونت دارم مایه ابهت و افتخار ماست، گفت‌: هموطنان ما در جای جای کشورهای غربی از این دیار به ویژه آثار تاریخی دوران صفوی به نیکی یاد می‌کنند.

نباتی مقدم یکی از خیرین بنام شهر اردبیل نیز از همت و تلاش میراث فرهنگی در احیای آثار تاریخی، خانه‌های قدیمی و همچنین مساجد به یادگار مانده از نسل گذشته قدردانی می‌کنیم و معتقدیم حضور بهروز ندایی مدیرکل میراث فرهنگی در این جایگاه به عنوان یک نیروی بومی می‌تواند بیش از این به تحول چهره تاریخی این کشور کمک کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مراسم اسناد و سه قطعه عکس تاریخی به قدمت 300 ساله تحویل اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان شد تا در موزه‌‌ها به معرض دید عموم گذاشته شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول